تهران رتبه اول را در طرح پاییزه کتاب کسب کرد

خراسان رضوی با مشارکت فعال 61 کتابفروشی و فروش 36689 نسخه کتاب در طرح پاییزه کتاب، رتبه دوم پرفروش‌ترین استان براساس کتاب را از آن خود کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه کتاب، در طرح پاییزه کتاب، استان تهران با ۱۱۸ کتابفروشی و فروش ۶۰۵۰۱ نسخه کتاب در صدر پرفروش‌ترین استان بر اساس کتاب قرار گرفته است و استان قم با عضویت ۷۸ کتابفروشی، جایگاه هفتم پرفروش‌ترین استان بر اساس کتاب را به خود اختصاص داده است.

همچنین، استان خوزستان که با ۲۰ کتابفروشی عضو توانسته از بین ۳۱ استان مشارکت کننده در طرح، رتبه نهم را کسب کند، با فروش ۳۲۲۱۵ نسخه کتاب، جایگاه سوم پرفروش‌ترین استان بر اساس کتاب را به خود اختصاص داده است.

با گذشت حدود دو هفته از اجرای طرح «پاییزه کتاب» در ۶۷۳ کتابفروشی سراسر کشور، ۳۱۰ هزار نسخه کتاب از سوی ۱۱۸ هزار و ۶۵۹ نفر خریداری شده است.

کتابفروشی‌های «رشد» اهواز، «فرازمند رشت» و «شهر کتاب مشهد» به ترتیب با فروش ۱۵۴۹۰، ۱۴۱۳۷ و۹۲۳۵ نسخه کتاب تاکنون پرفروش‌ترین کتاب فروشی بر اساس کتاب شناخته شده‌اند.

طرح پاییزه کتاب بعد از طرح‌های کتابفروشی به وسعت ایران، عیدانه کتاب و تابستانه کتاب، چهارمین گام در راستای توجه وزارت ارشاد به اعطای یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌هاست. این طرح از ۲۴ آبان‌ماه تا ۲۴ آذرماه در کتابفروشی‌های عضو این طرح اجرا می‌شود.

502500

کد خبر: 707986

وب گردی

وب گردی