جشنواره سفره ایرانی در اصفهان برگزار می شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با حضور پنج استان در شهر اصفهان برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ازخبرگزاری ایرنا ،علی رفیعی افزود: این جشنواره با حضور ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان های تهران، البرز، قم، مرکزی و اصفهان در مجموعه تاریخی چهل ستون از 11تا 13 آذرماه (سه روز) برگزار می شود.
او گفت: این جشنواره به میزبانی اصفهان و مشارکت این اداره کل با محوریت بهترین های غذای سرآشپز، دسر، سس، قهوه، بریان، نوشیدنی و دمنوش، سایت اینترنتی در حوزه غذا، طراحی آشپزخانه، آموزشگاه صنایع غذائی و غذای خانگی در بخش مسابقه مردمی برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره در قالب برنامه ملی برگزار می شود گفت: براساس برنامه زمان بندی شده برترین های این جشنواره منطقه ای به جشنواره ملی غذاهای سنتی و ایرانی معرفی خواهند شد.
رفیعی با بیان اینکه این جشنوراه در 2 بخش مسابقه و غذایی مردمی مورد داوری قرار خواهد گرفت گفت: در قالب معرفی دستاوردهای طبخ غذایی، هتل ها، سفره خانه و مهمان پذیرها نیز در مسابقه شرکت دارند که از استان تهران 2هتل برتر به این جشنواره معرفی شدند.
به گفته رفیعی قرار گرفتن غذاهای سنتی و محلی در منوی هتل ها، سفره خانه ها و میهمان پذیرها در تعیین رتبه بندی رستوران ها از این پس درنظر گرفته خواهد شد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران ادامه داد: در بخش مردمی نیز شرکت کنندگان حاضر در جشنواره غذاهای سنتی و بومی همراه با صنایع دستی منطقه خود را به قضاوت داوران می گذارند.
او هدف از اجرای این جشنواره را توسعه گردشگری دراین استان ها اعلام کرد، گفت: برندسازی غذاهای سنتی ایرانی، احیای غذاهای بومی و سنتی مناطق مختلف کشور و تبدیل آنها به یکی از جاذبه های محلی، از اهداف این جشنواره است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران یادآور شد: همچنین در این برنامه فرهنگی سازمان های مردم نهاد در حوزه های منتخب گردشگری نیز مشارکت و حضور چشم گیری خواهند داشت.
700/703

کد خبر: 708013

وب گردی

وب گردی