حال و هوای عرفانی زیارت کربلا با پرسنل و دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان

مسئول بسیج کارکنان و سرپرست گروه اربعین دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان تنها یکی از صدها هزار زائری بود که در اربعین به کربلا رفته و با یک دنیا خاطره و حس خوب به کشور برگشته است.محمد حسین صادقی به عنوان مدیر کاروان پرسنل دانشگاه آزاد اسلامی کرمان از خاطرات خوب سفر به کربلا می گوید.

به گزارش ایسکانیوز،مسئول بسیج کارکنان و سرپرست گروه اربعین دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان از حال و هوای کربلا در اربعین حسینی می گوید: من به عنوان مدیر کاروان کربلا در سال های گذشته هم توفیق این را داشتم که به کربلا مشرف شوم امسال نیز جمعی از همکاران دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان متقاضی این سفر بودند و برای این کار اطلاع رسانی های لازم در سطح دانشگاه صورت گرفت و از متقاضیان به سفر کربلا در اربعین ثبت نام کردیم و حدود 12 نفر از کارمندان همراه یکی از دانشجویان آزاد اسلامی واحد کرمان عازم کربلا شدیم .

محمد حسین صادقی با اشاره به اینکه این سفر مختص کارمندان واحد کرمان در نظر گرفته شده بود می گوید: دوشنبه 24 آبان ماه با ماشین های شخصی به سمت مرز شلمچه حرکت کردیم و اولین جایی که زیارت کردیم کاظمین بود سپس برای زیارت به سامرا رفتیم و بعد از آنجا به پابوسی مولای متقیان حضرت علی (ع) به نجف رفتیم و از آن جا پیاده روی را در مسیر عشق آغاز کردیم و پیاده روی در مسیر کربلا سه روز طول کشید و بالاخره در روز سه شنبه 2 آذر با حرم سید و سالار شهیدان وداع کردیم و راهی کرمان شدیم.

از حال و هوای عرفانی زیارت
او می گوید: جو معنوی خاصی بر فضا حاکم بود جمعیت به مدت یک هفته به صورت شبانه روزی با پای پیاده مانند یک رود خروشان و جاری برای زیارت عتبات عالیات از راه می رسیدند و به اعتقاد من این حرکت قدرت و عظمت شیعه را می رساند که می توانیم گسترده ترین اجتماع بشری در کل دنیا را رقم بزنیم.

صادقی می گوید: در هیچ جای دنیا ندیده و نشنیده ام چنین اجتماعی بزرگی وجود داشته باشد و مردم عراق بتوانند به این خوبی پذیرای میهمانان عتبات عالیات باشد به طوری که در هر ساعتی از شبانه روز موکب ها از زائران اربعین پذیرایی می کردند . در این میان تنوع زیاد غذایی وجود داشت به صورتی که زائران وعده های غذایی را مطابق میل و سلیقه خود انتخاب می کردند همچنین در طول روز میان وعده های غذایی مانند میوه و آب در اختیار آن ها قرار می گرفت. مردم عراق با دل و جان از مهمانان خود پذیرایی می کردند به طوری که در طول مسیر یک دختر بچه 4-5 ساله عراقی یک بسته دستمال کاغذی بر رویی سرش گرفته بود و به زائران تعارف می کرد تا عرق خود را خشک کنند و یا دانه های هل در اختیار آن ها قرار می دادند و با پارچ های آب از زائران پذیرایی می کردند.

او ادامه می دهد : همه اینها بیانگر آن است که پشتوانه این حرکت الهی است و گویی خود امام حسین چنین حرکت هایی را مدیریت می کند همچنین شاید همین احترامی که مسلمانان به هم دارند دنیا را برای یک جریان بزرگ مانند ظهور امام زمان (ع) آماده می کند.

اقدامات دانشگاه آزاد در چنین سفر های معنوی

به گفته مسئول بسیج کارکنان و سرپرست گروه اربعین دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی از چنین حرکت هایی حمایت کرده اند همچنین مسئولان واحد برای ما مجلس بدرقه ترتیب دادند که در این مراسم رئیس دانشگاه و هیئت رئیسه حضور داشتند که جو معنوی خاصی را برای زائران امام حسین(ع) ایجاد کرده بود .

ما به عنوان عضو کوچکی از دانشگاه آزاد اسلامی پرچم دانشگاه را در کوله های خود به همراه داشتیم تا نشان دهیم دانشگاه آزاد اسلامی در چنین حرکت عظیمی سهیم است

او می گوید: شاید یکی از وظایف همه ما در ایران این باشد تا خودمان را آماده کنیم و به نوعی در این حرکت عظیم اربعین سهیم باشیم. دانشگاه آزاد اسلامی از چنین فعالیت هایی حمایت می کند و ما به عنوان عضو کوچکی از دانشگاه آزاد اسلامی نایب الزیاره تمامی عزیران و مسئولان باشیم.

البته تنها کشور های مسلمان نبودند که در این مراسم شرکت می کردند بلکه از سایرکشور ها مانند آلمان، آمریکا، سوئد ،سوییس و استرالیا نیز در مراسم اربعین حسینی حضور داشتند و شهرداری تهران در مسیر موکب هایی زده بود. ما به عنوان عضو کوچکی از دانشگاه آزاد اسلامی پرچم دانشگاه را در کوله های خود به همراه داشتیم تا نشان دهیم دانشگاه آزاد اسلامی در چنین حرکت عظیمی سهیم است.

701/700

کد خبر: 708045

وب گردی

وب گردی