«فیلم نگار» 168 منتشر شد

شماره ۱۶۸ ماهنامه تخصصی فیلمنامه‌نویسی «فیلم نگار» با بررسی فیلم‌های روی پرده زیر نظر بنیاد سینمایی فارابی منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، شماره ۱۶۸ ماهنامه تخصصی فیلمنامه‌نویسی «فیلم نگار» در ۳ بخش سینمای ایران، سینمای جهان و فیلمنامه کامل به چاپ رسیده است.
در بخش سینمای ایران پیش درآمد، بانک فیلمنامه، روایت در «نفس»، گفتگو با نرگس آبیار، نگاهی به سیر درام در فیلمنامه «متولد ۶۵»، رویکرد اجتماعی در فیلمنامه «متولد ۶۵»، گفتگو با جمیله دارالشفایی فیلمنامه نویس «متولد ۶۵»، ساختار اپیزودیک فیلم «هیات»، کارکرد آیین در رسانه سینما، بررسی شیوه توزیع اطلاعات در روایت چهارم «هیهات»، بررسی پلات در فیلمنامه «نیمه شب اتفاق افتاد»، فیلمنامه «این زن حقش را می خواهد» از منظر ژانر ملودرا و معرفی و نقد کتاب «داستان نویسی» به چاپ رسیده است. به چاپ رسیده است.
همچنین در بخش سینمای جهان درباره فیلم «به هر جان کندنی که هست»، تحلیلی بر فیلمنامه «سالی»، گفت و گو با تیلور شریدل، فیلمنامه نویس «به هر جان کندنی که هست»، گفت و گو با تاد کومارنیکی، فیلمنامه نویس «سالی»، گفت و گو با کریستوفر رز، فیلمنامه نویس «جیسون بورن»، گفت و گو با وایت استیلمن، فیلمنامه نویس «عشق و دوستی»، کارگاه فیلمنامه، تحلیل ۲۲ قاعده داستان نویسی پیکسار، گفت و گو با پل شریدر، لارس فون تریه از«رقصنده در تاریکی» می گوید و تجربه های پراکنده منتشر شده است.
فیلمنامه کامل «توت فرنگی های وحشی » فیلم نامه نویس و کارگردانی اینگمار برگمان، به همراه یادداشت علی افتخاری مترجم فیلمنامه و مطالبی درباره فیلم نامه «توت فرنگی وحشی»، سفر اسطوره های قهرمان در «توت فرنگی های وحشی»، رویکرد «خاطره» در فیلمنامه «توت فرهنگی های وحشی»، گفت و گوی جمعی درباره فیلمنامه «توت فرنگی های وحشی» آخرین مطلب در این شماره از ماهنامه «فیلم‌ نگار» است.
ماهنامه «فیلم نگار» در ۱۱۲ صفحه و زیر نظر بنیاد سینمایی فارابی به چاپ رسیده است.
501500

کد خبر: 708069

وب گردی

وب گردی