خشونت در مکزیک و نقش پلیس در قتل دانشجویان

سربازان و نیروهای پلیس در جنوب مکزیک عملیاتی را پس از کشف قبرهای دسته جمعی پر از جسد آغاز کرده‌اند و این در حالی صورت گرفته که یک روزنامه‌نگار پرده از دست داشتن این نیروها در ربوده و کشته شدن ۴۳ دانشجو در سال ۲۰۱۴ برداشت.

به گزارش ایسکانیوز به نوشته روزنامه گاردین، نیروهای پلیس و ارتش در ایالت گوئررو، در جنوب مکزیک به دنبال "ال تکوئیلرو" رهبر زخمی یک گروه تبهکار هستند که دست به خشونت در این منطقه زده‌ و این اقدام پس از کشف گورهای دسته جمعی در منطقه صورت گرفته است.

به گفته سخنگوی امنیتی این ایالت، گروه‌های تبهکار در منطقه با یکدیگر رقابت دارند و به همین دلیل اعضای یکدیگر را کام مرگ می‌کشانند.

این عملیات در حالی صورت گرفته که آنابل ارناندز، روزنامه نگار تحقیقی در گزارشی سربازان ارتش مکزیک را در ربوده و کشته شدن ۴۳ دانشجو در سال ۲۰۱۴ مقصر اعلام کرد.

در یکی از تحقیقات آمده است که چگونه اعضای ارتش به دستور یک رهبر مافیای مواد مخدر یک محموله دو میلیون دلاری از هروئین را در دو اتوبوس حامل دانشجویان مخفی کردند. قرار بود این دانشجویان به مکزیکوسیتی بروند تا در راهپیمایی شرکت کنند اما اتوبوس‌هایشان توسط پلیس در راه متوقف شد.

این روزنامه نگار در ادامه گفت که حین جستجو و خروج محموله مواد مخدر از این اتوبوس‌ها، نیروهای پلیس و ارتش دانشجویان را پیاده کرده و آنها را ناپدید کردند تا از خود شاهدی برجای نگذارند.

ارتش مکزیک به نقض حقوق بشر شامل کشتارهای بدون محاکمه در گذشته متهم بوده است.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 708104

وب گردی

وب گردی