لزوم فراهم کردن زمینه های فعالیت اقتصادی استان ها در سواحل کشور

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با طرح این پرسش که چرا ما نباید زمینه سرمایه گذاری استان های کشور را در سواحل فراهم کنیم گفت:می شود با تعرفه های ترجیحی زمینه های فعالیت اقتصادی استان های کشور را در سواحل فراهم کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درگردهمایی فرماندهان نیروی دریایی ارتش با تسلیت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) قدردانی از زحمات صورت گرفته دست اندرکاران برگزاری مراسم پیاده روی اربعین گفت: :هفتم آذر" یادآور عملیات کم نظیر نیروی دریایی در خلیج فارس است که در آن طومار نیروی دریایی دشمن درهم پیچیده شد.

وی تصریح کرد: کشور گرفتار تحریم و فروش نفت و دریافت پول نفت است و در بعد از برجام که تحریم های فروش نفت تا حدودی برداشته شده اما پول فروش نفت به کشور بازنگشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برداشت مسئولین این بود که از بهمن سال گذشته پول فروش نفت به سهولت به کشور بیاید که اینگونه نشد و علی رغم اینکه بیش از نیمی از سال گذشته، اما پولی که دولت داده 20 درصد برنامه‌های امسال نیروهای مسلح است.

وی اضافه کرد: با این حال طرح های نیروی دریایی ادامه داشته و این نیرو ژئوپلتیک دریای عمان و سواحل مکران را به ژئوپلتیک کارآمد تبدیل کرده است که ثبات کشور را افزایش خواهد داد.

سرلشکر باقری گفت: درشرایطی که دو سوم جمعیت جهان در سواحل زندگی می کنند و عمده اقتصاد جهان در دریاها شکل می گیرد و باید به گونه ای اقدام کنیم تا از سواحل و دریای عمان بهره بیشتری ببریم.

وی افزود: نیروی دریایی در راهی قدم گذاشته است که سال ها کار می طلبد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با طرح این پرسش که چرا ما نباید زمینه سرمایه گذاری استان های کشور را در سواحل فراهم کنیم گفت:می شود با تعرفه های ترجیحی زمینه های فعالیت اقتصادی استان های کشور را در سواحل فراهم کرد.

وی گفت: هندی ها و چینی ها مشتاق حضور در سواحل کشور ما هستند و از طرفی امکان اتصال راه آهن کشور به این سواحل به منظور توسعه فعالیت های صادرات و واردات وجود دارد تا آسیای مرکزی را از انحصار ارتباط با دنیا از طریق روسیه خارج کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: 90 درصد حمل و نقل کالا در جهان از طریق دریا صورت می گیرد و بسیاری از شناورها با وجود در اختیار داشتن ظرفیت در سواحل دیگر کشورها تعمیر می شوند و یا سوخت و امکانات دریافت می کند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه نقدینگی کشور امسال بیش از هزار تریلیون اعلام شده است گفت: این مقدار پول کمی نیست و می شود کشور را متحول کرد که البته نیازمند مدیریتی آگاهانه است .

وی ابراز امیدواری کرد روزی این سواحل موتور محرک توسعه کشور شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با تلاش های صورت گرفته در نیروی دریایی در برنامه ششم توسعه کشور حکم خاصی برای توسعه دریای عمان صادر شده و کارگروه توسعه این سواحل به ریاست معاون اول رئیس جمهوری در حال شکل گیری است.

وی با بیان اینکه امسال هنوز بودجه عمرانی به دستگاهی پرداخت نشده است افزود: اما بخشی از بودجه توسعه سواحل مکران پرداخت شده است که حکایت از اهمیت این طرح دارد.

300/300

کد خبر: 708107

وب گردی

وب گردی