جلسه هم اندیشی دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با نمایندگان بسیج دانشجویی، اساتید و کارکنان

جلسه هم اندیشی دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با نمایندگان بسیج دانشجویی، اساتید و کارکنان، به مناسبت هفته بسیج برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مرادی جانشین بسیج اساتید کشور، در ابتدای این جلسه با پیام تسلیت ایام سوگواری امام حسین و گرامیداشت هفته بسیج گفت: همه ما به این نکته قائل هستیم که بسیج به معنای وسیع کلمه، از عناصر با اهمیت ملی است.

او در ادامه افزود: تنها کشوری که در منطقه از ثبات لازم برخوردار است، کشور ما ایران است و این موضوع با حضور و روحیه بسیجی در کشور است. در کنار این مولفه‌ها بسیجیان ما توانسته‌اند نقش فرهنگی خود را هم به خوبی ایفا کنند.

دکتر مرادی جانشین بسیج اساتید کشور اضافه کرد: امیدواریم که همه دانشگاه‌های کشور بتوانند شتاب رشدعلمی را ادامه دهند و انشالله با برنامه ریزی ‌هایی که انجام می‌شود نقصانی که در گذشته به وجود آمده جبران شود. در ادامه این جلسه صابر ماهانی رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور با گرامیداشت هفته بسیج گفت: افتخار می‌کنم در چنین جمعی حضور دارم. بسیج به معنای واقعی کلمه یعنی، ایمان، عمل صالح و مجاهدانه. این سه موضوع شاخص کار بسیج را مشخص می‌کند.

او در ادامه با اشاره به بازدید دکتر میرزاده از نمایشگاه بسیج گفت: در این بازدید، با صحبت‌هایی که با دکتر میرزاده انجام گرفت قرار شد تا در مدارس سما نگاه ویژه‌ تری نسبت به موضوع بسیج صورت گیرد. با توجه به این موضوع است که نوع نگاه و تفکر بسیجی رونق می‌گیرد.

ماهانی ادامه داد: بسیج دانش آموزی بسیج پایه محسوب می‌شود و اگر می‌خواهیم عطر بسیج منتشر شود باید از مدارس شروع کنیم.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی افزود: دانش آموزان‌مان در دوران دفاع مقدس کار بزرگی را انجام دادند چرا که بیش از 36 هزار دانش آموز ما در دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند و بعضی از مدارس 150 شهید تقدیم به انقلاب کردند. او در ادامه به گفته امام راحل که درباره شهید فهمیده فرموده بودند "رهبر ما آن شهید 13 ساله است "اشاره کرد و افزود امیدواریم با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد در مدارس سما موضوع بسیج را با جدیت بیشتر دنبال کنیم چرا که این موضوع مصوبه دولت است.

در ادامه این جلسه حسین نصیرزاده مسوول بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بسیج کارکنان در همه واحدهای دانشگاه تشکیل شده است و فعالیت می‌کند. در طی این مدت نزدیک به 19 هزار نفر عضو بسیج کارکنان شدند. در ماموریتی که در ابتدای این موضوع به ما سپرده شد، قرار بر سازماندهی کارکنان بود که خوشبختانه توانسته‌ایم این موضوع را در قالب گروه صالحین سازماندهی کنیم. البته با دیگر برنامه‌ریزی های فرهنگی‌ هم سعی در بالا بردن سطح این حوزه در بین بسیج کارکنان داشته‌ایم.

او در ادامه به تشکیل شورای فرماندهی کارکنان در سازمان مرکزی دانشگاه اشاره کرد و افزود: سعی ما این است که در کنار بسیج اساتید و دانشجویان با هم‌افزایی بتوانیم به دانشگاه کمک کنیم چرا که هر چقدر اقدامات با روحیه بسیجی انجام شود حرکت بهتر پیش می‌رود.

نصیرزاده افزود: با درخواستی که سال گذشته از دکتر طه هاشمی داشتیم ساعات فرهنگی برای بسیج کارکنان در نظر گرفته شد همچنین از شما درخواست داریم تا بودجه مشخصی برای ماموریت‌های بسیج در واحدها دیده شود.

دکتر طهماسبی معاون هماهنگ کننده حوزه نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین در ادامه این جلسه با گرامیداشت هفته بسیج و تجلیل از دکتر میرزاده به خاطر برگزاری چنین جلسه‌ای گفت: رسالت اصلی و مهم دانشگاه توجه به علم است که سه مجموعه اساتید، کارکنان و دانشجویان بسیجی هم باید به این موضوع توجه کنند.

او در ادامه گفت: این سه پایگاه از لحاظ جامعه شناسی در دانشگاه با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. اساتید، دنبال ایفای نقش عمده در کار علمی هستند، دانشجویان با توجه به ویژگی سنی علاوه بر فعالیتهای علمی به دنبال فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی هستند و کارکنان هم در سازندگی دانشگاه نقش مهمی دارند و دانشگاه هم نیز به دنبال اداره مجموعه عظیم است.

دکتر طهماسبی معاون هماهنگ کننده حوزه نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین در ادامه گفت: باید شناخت عمیقی از وظایف بسیج و دانشگاه نسبت به هم به وجود آید و تا این فضا به وجود نیاید نمی توان به درستی عمل کرد.

او در ادامه به سابقه دکتر میرزاده در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: با توجه به سابقه درخشان دکتر میرزاده در دوران جنگ و بازسازی پس از جنگ، اداره دانشگاه با توجه به تحریم‌ها و مشکلات کار سختی نیست.

در ادامه این جلسه مهدی عباسی نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد با تشکر از برگزاری این جلسه گفت: ما دانشگاه آزاد را به عنوان فرصت انقلاب اسلامی می دانیم و نگاهمان این است که اگر به این فرصت توجه شود می توانیم بارقه‌های امید در کشور را شاهد باشیم.

او در ادامه به کار سخت مدیریت دانشگاه آزاد و درک این موضوع برای بسیج دانشجویی اشاره کرد و افزود: ما با بسیاری از مدیران دانشگاه ارتباط بسیار خوبی داریم. فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد پس از توسعه کمی و با توجه به نیاز کشور انشالله آنطور که شایسته این مجموعه علمی است با توسعه کیفی همراه باشد.

عباسی ادامه داد: ما به عنوان دانش آموختگان دانشگاه آزاد با افتخار می‌گوییم بسیاری از افتخارات علمی کشور متعلق به دانشگاه آزاد است.

وی افزود: خوشبختانه در خیلی از موارد با مجموعه دانشگاه اهداف مشترک داریم اما تقریباً به راه حل مشترکی نرسیده‌ایم. اگر بتوانیم این راه‌حل‌های مشترک را پیدا کنیم مطمئناً نتایج مطلوبتری خواهیم داشت.

در ادامه مراسم حسن زمانی مسوول بسیج و هماهنگ کننده بسیج و دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: با توجه به بیانات شهید بهشتی در اوایل انقلاب ایشان گفتند: هر کاری که می‌کنید باید دارای سه ویژگی عمده باشد، اول اینکه باعث رشد و ارتقای خودتان شود دوم، حفظ ارزش‌های اسلامی را به دنبال داشته باشد و سوم باری را از دوش مردم بردارد. وی در این راستا ادامه داد: به نظر من برگزاری همایش‌های اینچنینی جلسات پربارتری را در خصوص حل مسائل برگزار کنیم و خدا را شکر با حضور نمایندگان بسیج در این جلسه بنده یک پیشنهاد دارم که بسیج ایثارگران، دفاع مقدس، کارمندی، اساتید را بار دیگر هماهنگ کنیم تا عملکرد قابل قبول‌تری داشته باشند.

وی افزود: با توجه به تاکیدات رهبری و براساس دستور دکتر میرزاده 15 شورای راهبردی که شورای اندیشه‌ور هستند با حضور بسیج اساتید در دانشگاه آزاد به صورت یک هیات اندیشه تشکیل شده است و براساس سیاست‌های کلان که تبیین شده است هر شورا وظیفه خود را انجام می‌دهد.

201

کد خبر: 708124

وب گردی

وب گردی