همایش سراسری علمی تخصصی نهج البلاغه در دانشگاه آزاداسلامی واحد اردبیل برگزارمی شود

همایش سراسری علمی تخصصی نهج البلاغه مهرماه سال 1396 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، سعید حاجی محمدی دبیر اجرائی این همایش گفت: همایش سراسری علمی تخصصی نهج البلاغه با همکاری و مشارکت دفتر بنیاد نهج البلاغه استان اردبیل با رویکرد فرهنگی برگزار می شود.

سعید حاجی محمدی اظهار داشت: در عصر کنونی که بشر با تمام امکانات رفاهی و در اختیار داشتن همه لوازم علمی برای دستیابی به حقیقت و رسیدن به آسایش روحی و فکری، روز به روز شاهد انحطاط روانی و رواج بی بندوباری در جوامع مختلف بشری هستیم، آموخته های دینی راه حل گریز از این بحرانها را تمسک به ثقلین پیامبر اکرم (ص) معرفی نموده است.

وی افزود: در این میان سخنان گهربار پیشوای متقیان حضرت علی بن ابی طالب (ع) بیش از هر چیز دیگر بعد از قرآن کریم و فرمایشات پیامبر اکرم (ص)، جلوه گری می نماید که نهج البلاغه در مقام اخ القران من جمله است.

وی بیان کرد: دردا و دریغا که این نفیسه مرقوم همچون خالق معصومش فارغ از احتجاب اغراض و احتمال اغیار فرصت اظهار نیافته است.

دبیر اجرائی همایش سراسری علمی تخصصی نهج البلاغه تصریح کرد: امید است این همایش توانسته باشد از جمال آن انسان بی بدیل غبار غربت بزداید و گوشه هایی از این گرانسنگ را برای انسانهای امروزی معرفی کند.

حاجی محمدی افزود: این همایش تلاشی در راستای اغنای روحیه جستجوگر و کاوشگر جامعه علمی، دانشگاهی و حوزوی برای کسب معلومات از این کتاب ارزشمند خواهد بود.

وی گفت: تلاش دست اندر کاران همایش این است که کنفرانسی علمی و پژوهشی با لحاظ تمامی ابعاد علمی و کاربردی برای برون رفت از بحرانهای روحی روانی حاکم بر جامعه، برگزار شود که جزئیات آن در خبرهای بعدی به اطلاع علاقمندان خواهد رسید.

کد خبر: 708129

وب گردی

وب گردی