دکتر میرزاده: بسیج و دانشگاه آزاد اسلامی چون هردو مردمی هستند، جزو هیچ جناحی نیستند/ بسیجیان دانشگاه آزاد اسلامی از دستاوردهای این دانشگاه حمایت کنند

دکتر میرزاده در نشست صمیمی با فرماندهان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همانطور که بسیج وابسته به جناح خاصی نیست، دانشگاه آزاد اسلامی نیز نباید و نمی تواند وابسته به جناح خاصی باشد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده در این جلسه ضمن تشکر از حضور فرماندهان بسیج و تسلیت رحلت رسول گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و ثامن الحجج (ع) گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند؛ بسیج جزو هیچ یک از جناح های موجود در کشور نیست. این نکته بسیار بااهمیت است چرا که امام راحل (ره) نیز زمانی که دستور تشکیل بسیج را داد، ایجاد یک وحدت سراسری میان تمام مردم ایران هدف اصلی ایشان بود.

دکتر میرزاده با بیان اینکه بسیج مشارکت تمام مردم است، اظهار داشت: میان بسیج و دانشگاه آزاد اسلامی همزادی و همسانی وجود دارد و آن مردمی بودن این دو نهاد و تشکیل و تاسیس هر دو به فرمان امام (ره)، است.

بسیج نماد مقاومت و سرافرازی ملت است

وی افزود: همانطور که بسیج وابسته به جناح خاصی نیست، دانشگاه آزاد اسلامی نیز نباید و نمی تواند وابسته به جناح خاصی باشد. دانشگاه آزاد اسلامی پس انداز مردم فرهیخته کشور است و وظیفه همه ما مراقبت و نگهداری از آن است تا وارد چرخه های جناحی و سیاسی نشود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بسیج تنها نماد قدرت نیست، تاکید کرد: بسیج نماد مقاومت ملت و سرافرازی است که در مقابل دشمنان و بدخواهان در طول 35 سال مقاومت کرده است. در آن زمان که اکثر کشورهای جهان از صدام حمایت می کردند، کشور ایران توانست با کمک مردم و نقش پررنگ بسیج، پیروز جنگ تحمیلی باشد. امروز نیز ایران با استعانت الهی و تکیه بر مردم و نهاد بسیج، برای مقابله با توطئه دشمنان و پیشرفت کشور ایستاده است.

میرزاده به بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بسیج اشاره کرد و گفت: در جریان این بازدید، شاهد آن بودیم که بسیج در بسیاری از عرصه های علمی، پژوهشی، کارآفرینی و... وارد شده که بسیار امیدوارکننده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی از تمامی تشکل هایی که براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، ایجاد شده و فعالیت می کنند، از جمله بسیج دانشجویی حمایت می کند و در اجرای بسیاری از فرآیندهای دانشگاه از آنها کمک خواهد گرفت.

دانشگاه آزاد اسلامی بسیاری از ماموریت های علمی، پژوهشی و کارآفرینی کشور را برعهده گرفته است

دکتر میرزاده ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: 40درصد آموزش عالی، 40درصد آموزش پزشکی و 53درصد تحصیلات تکمیلی برعهده دانشگاه آزاد اسلامی است. اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بسیاری از ماموریت های علمی، پژوهشی و کارآفرینی کشور را برعهده گرفته و باری از دوش دولت برداشته، باید از آن استقبال و حمایت کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مصداق یک فعالیت بسیجی و اصل 44 قانون اساسی است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی باعث شد ایران بعد از 37 سال در پوسته اول و دوم تولید جهانی علم قرار گیرد که در این میان دانشگاه آزاد اسلامی سهم بزرگی را در ارتقای این رتبه داشت به طوری که 20درصد تولید جهانی علم ایران متعلق به این دانشگاه است.

میرزاده با اشاره به بومی گزینی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: بومی گزینی را می توان همانند یک طرح فرهنگی دانست چرا که موجب آرامش خاطر خانواده های دانشجویان شده است. امروز در 51درصد دوره دکتری و 96درصد دوره های کاردانی و کارشناسی و 71درصد کارشناسی ارشد بومی گزینی صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه براساس سیاست های کلی کشور در سال 1404 باید 30درصد دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی باشند، گفت: خوشبختانه امروز در دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 30درصد دانشجویان را دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی تشکیل می دهند. همانطور که مقام معظم رهبری بر راه اندازی شرکت های دانش بنیان تاکید کرده و آن را زیربنای اقتصاد مقاومتی دانسته، دانشگاه آزاد اسلامی نیز در راستای راه اندازی شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد اقدامات خوبی را انجام داده است و در عمل و اقدام هزار شرکت دانش بنیان و هسته و واحد فن آور و 105 مرکز رشد تشکیل شده و کار احداث 18 شهرک فن آور آزاد طرح شفا در استان ها شروع شده است.

دکتر میرزاده در ادامه خطاب به بسیجیان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از خانواده بسیجیان دانشگاه می خواهیم همانطور که باید از بسیج و دستاوردهای آن حمایت کرد، از دانشگاه آزاد اسلامی و دستاوردهای آن حمایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در واحد علوم و تحقیقات دیواری به طول 1200 مترمربع تهیه شده که در نظر داریم اسامی تمامی شهدای ایران را در آن حکاکی کنیم. این طرح برای اولین بار در ایران در دست احداث است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان برای همکاری با بسیج اساتید و بسیج دانشجویی و کارکنان اعلام آمادگی کرد.

200

کد خبر: 708132

وب گردی

وب گردی