امداد رسانی در 6 استان کشور/به ١١٥٧٥  نفر از هموطنان متاثر از برف و کولاک امداد رسانی شد

سرپرست سازمان امداد و نجات از امداد رسانی به 13 استان کشور طی 6 روز گذشته خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی سلیمی به تشریح عملیات برف و کولاک در سطح کشور پرداخت و به ایسکانیوز گفت: ١٣استان کشور از جمله استان های مازندران،گلستان،گیلان،سمنان،قزوین،تهران،خراسان رضوی ،شمالی و جنوبی،زنجان،کرمان،فارس و یزد طی 6 روز گذشته متاثر از برف و کولاک بودند.

وی ادامه داد: ماموران ساطمان امداد و نجات در ٦٣محور،شهر،روستا و مناطق عشایرنشین خدمات امدادی ارائه کردند همچنین به ١١٥٧٥نفر از هموطنان متاثر از برف و کولاک امداد رسانی شد.

سرپرست سازمان امداد و نجات افزود: امدادگران موفق شدند 41 نفر را به مناطق امن منتقل کنند همچنین 12 نفر از هموطنان طی ١٣ سورتی پرواز به صورت هوایی منتقل شدند همچنین 1025 نفر از هموطنان متاثر از برف و کولاک اسکان اضطراری داده شدند.

وی اضافه کرد: ماموران سازمان امداد و نجات 13 نفر را به مراکز درمانی منتقل کردند و 47 نفر نیز خدمات سرپایی دریافت کردند . امدادگران موفق به رهاسازی ٢٥٨٩دستگاه خودرو از برف شدند ماموران سازمان امداد و نجات نیز در به بستن زنجیر چرخ در برخی از این خودرو ها مشغول شدند.

سلیمی تاکید کرد: امداد گران در 198 تیم (٧٢٦ نفر) در 13 استان کشور خدمات امدادی ارائه کردند این خدمات شامل ١١٠٠قوطی کنسرو، ٩٤٠قرص نان ، 230 بطری آب معدنی ، 39 کیلوگرم خرما ، 510 تخته پتو ، 360 شعله والور ، 530 کیلوگرم نایلون بود. لازم به ذکر است که امدادرسانی در استان های مازندران،گیلان،گلستان و کرمان ادامه دارد.

700/701

کد خبر: 708151

وب گردی

وب گردی