همایش «آشنایی با کتابخانه مرکزی و منابع اطلاعاتی» در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

همایش آشنایی با کتابخانه مرکزی و منابع اطلاعاتی ویژه دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، پروفسور گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در این همایش با بیان اینکه کتابخانه مرکزی دانشگاه مورد توجه مسئولین دانشگاه قرار دارد، گفت: در اولین بازدیدی که بعد از حضور در دانشگاه از کتابخانه مرکزی دانشگاه به عمل آمد، وضعیت مطلوبی نداشت، ولی با تلاش همکاران قدم های مطلوبی برداشته شده و تحولات اساسی در کتابخانه رخ داده است.

وی با بیان اینکه سال آینده با بهره برداری از کتابخانه مرکزی دانشگاه، شاهد افتتاح زیباترین، مجهزترین و بزرگترین کتابخانه مرکزی در استان و شمالغرب کشور خواهیم بود، افزود: امید می رود در آینده نزدیک تک تک اجزای دانشگاه با حضور همکاران مقتدر و علاقمند بدرخشد.

صادقی با بیان اینکه به عقیده برخی ها با پیشرفت فناوری های نو و فناوری اطلاعات، جایگاه کتاب تنزل پیدا می کند، تاکید کرد: قطعاً اینگونه نیست و کتاب جایگاه ویژه ای در جامعه دارد؛ چراکه کتاب حس تخیل و نوآوری را در انسان زنده می کند و رفیق همیشگی انسان است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی همچنین با اشاره به راه اندازی کمپین های مختلف در دنیا برای توسعه کتاب و کتابخوانی، گفت: می توان در سطح دانشگاه نیز کمپین های متناسب با دانشگاه راه اندازی کرد.

پروفسور محمد نریمانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش آشنایی و ارج نهادن به ارزش کتاب و منابع اطلاعاتی است، گفت: کتابخوانی باعث ایجاد همدلی در میان افراد می شود.

وی با بیان اینکه اگر کتاب را به عنوان ابزار به کار گیریم و خود را در ابعاد مختلف رشد دهیم، قطعاً به هدف اصلی خود رسیده ایم، ادامه داد: کتابخوانی با علاقه و دقت باعث پالایش احساسات انسان می شود.

نریمانی با بیان اینکه کتابخوانی باعث افزایش خودشناسی، خودآگاهی و آگاهی نسبت به رفتار دیگران می شود، افزود: انسان اگر بخواهد به تمامیت حقیقی برسد باید خواندن، نوشتن و سخن راندن را در دستور کار خود قرار دهد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه سخن راندن جرأت ورزی انسان را افزایش داده و باعث بدست آوردن سرمایه اجتماعی در انسان می شود، اظهارامیدواری کرد: کتابخانه مرکزی دانشگاه هر سه توانمندی خواندن، نوشتن و سخن راندن را در میان دانشجویان و همکاران رشد دهد.

دکتر حبیب شهبازی شیران رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه محقق اردبیلی نیز ضمن تسلیت ایام وفات حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) و تقدیر از حمایت های مسئولین دانشگاه، گفت: حمایت مسئولین دانشگاه در راه اعتلا، اهداف و برنامه های عملیاتی کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه کاملا مشهود است.

وی با بیان اینکه امور مربوط به کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه با تدبیر، عقلانیت، عزم راسخ، بدون هیچگونه تردید و ترس از جوانب موجود در پیشبرد آن انجام می شود، افزود: مدیریت جهادی در دستور کار کتابخانه مرکزی قرار دارد و در این راستا هدف برای هر کار و هر راه، نقطه ای است که به آن ختم می شود.

شهبازی شیران با بیان اینکه هدف ما تبدیل کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه محقق اردبیلی به بزرگترین مرکز در بین دانشگاه های شمال و شمالغرب کشور است، تصریح کرد: امید می رود با حمایت مسئولین دانشگاه و مشارکت همکاران به این هدف بزرگ نائل آئیم.

گفتنی است در ادامه منیژه آذر و افسانه حیدری وند از کارشناسان کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه در خصوص پایگاه های اطلاعاتی و نحوه عضویت در کتابخانه مرکزی و شیوه های جستجو، دکتر حسین رحیمی در خصوص کتاب و کتابخوانی از منظر قرآن و دکتر اسدالله اسدی در خصوص کتابخانه دیجیتالی نهاد رهبری دانشگاه مطالبی بیان کردند. قرائت شعر توسط کاظم نظری بقا نیز از دیگر بخش های این همایش بود.

همچنین از منتخبان مسابقه هایکو با اهدای جایزه معنوی کتاب تجلیل شد.

کد خبر: 708274

وب گردی

وب گردی