برگزاری نشست تخصصی فرهنگی با عنوان سبک زندگی پیامبر(ص) در واحد تهران مرکزی

به همت دفتر فرهنگ اسلامی و کانون قرآن و عترت دانشکده مدیریت واحد تهران مرکزی  نشست تخصصی با عنوان  «سبک زندگی پیامبر اکرم (ص)» برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست مرضیه راجی استاد مدعو گروه معارف اسلامی در سخنانی به تفسیر سیره شناسی زندگی پیامبر اسلام در کشورهای غربی با هدف یافتن نقطه ضعف و ضربه زدن به اسلام پرداخت و بیان داشت : سیره زندگی معصومان این ظرفیت را دارد که به عنوان یک گرایش تخصصی در مقطع دکتری حوزه و دانشگاه ارائه شود.

وی در ادامه سخنان خود بااشاره به اینکه سبک زندگی محصول باورها و ارزش هاست گفت: این گونه باورها ، بینش ها ، ارزش ها و هنجارها بر زندگی فرد و جامعه تاثیر گذار هستند و سبک زندگی متناسب با خواسته های فردی و جمعی شکل می گیرد.

راجی افزود : مهمترین رکن سبک زندگی این است که سبک زندگی شامل شرح وقایع ، صفات و رذایل و فضائل اخلاقی نمی شود بلکه تابع نوع و نحوه رفتار است . وی تاکید داشت: قرآن کریم بیان کننده بهترین و زیباترین الگوهای رفتاری سبک زندگی است و خداوند در قرآن کریم پیامبر(ص) را اسوه حسنه معرفی کرد .

وی در ادامه ضمن تفسیر آیه « لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه » خاطر نشان کرد : « کان » واژه ای است که دلالت بر استمرار و دوام می کند و الگوهای رفتاری حضرت ختمی مرتبت الگوهای پایدار است و این مهمترین ویژگی سبک زندگی پیامبر است که می تواند برای جمیع بشریت الگوی کامل باشد .

در پایان این نشست ، جلسه پرسش و پاسخ پیرامون موضوعات مطرح شده با مشارکت حاضران برگزار شد.

200

کد خبر: 708276

وب گردی

وب گردی