مسئول کنترل و لکوموتیوران مقصران اصلی تصادف دو قطار/ احراز خطای انسانی در بروز سانحه

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه مسئول کنترل و همچنین لکوموتیوران بدون اخذ مجوز از مرکز راه‌آهن شاهرود حادثه را رقم زدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمید بنایی، نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات جلسه امروز (یکشنبه ۷ آذر ماه) با مسئولان شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: دراین جلسه جزئیات تصادف دو قطار مسافربری سمنان بررسی شد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری بررسی شنود مکالمات لکوموتیوران و مسئول کنترل راه‌آهن افزود: با بررسی مکالمات صورت گرفته قبل از تصادف مذکور خطای انسانی در بروز این حادثه دلخراش محرزتر شد.

وی با بیان اینکه لکوموتیوران با مجوز مسئول کنترل ایستگاه به ادامه حرکت پرداخته است، تصریح کرد: متأسفانه مسئول کنترل و همچنین لکوموتیوران بدون اخذ مجوز از مرکز راه‌آهن شاهرود این حادثه را رقم زدند.

بنایی با تأکید براینکه رعایت قوانین شرکت راه آهن از سوی مسببان این حادثه صورت نگرفته است، گفت: اعلام مجوز خودسرانه به لکوموتیوران و عدم استعلام آن از مرکز، مرگ هموطنان را رقم زده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد:کمیسیون عمران مجلس با بررسی موضوع در جلسه‌ای با وزیر راه و شهرسازی به شفاف‌سازی این حادثه خواهد پرداخت.

402/200

کد خبر: 708327

وب گردی

وب گردی