عضو هیات علمی دانشگاه آزاد  اسلامی :برای داشتن زندگی  موفق اعتماد به نفس تان را بالا ببرید

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است افراد برای اینکه زندگی موفق تری داشته باشند لازم است اعتماد به نفس خود را افزایش دهند و در همین زمینه نیز راه کارهایی ارائه کرد.

به گزارش ایسکانیوز، افشین گلستان با اشاره به اهمیت افزایش اعتماد به نفس در زندگی افراد گفت: بسیاری از افراد برای اینکه در زندگی خود موفق باشند لازم است چند نکته را رعایت کنند. در درجه اول از جادوی خنده غافل نشوند زیرا امام سجاد(ع) در این زمینه می فرماید : نگاه محبت آمیز و بشاش مومن به برادر مومنش ،عبادت است.

وی ادامه داد: در درجه دوم افراد باید تجسم خلاقی از اهداف خود در طول زندگی داشته باشندبه همین منظور بهتر است آرزوی خود را در یک سطر بنویسند و بر اساس من آرمانی خود، یک فیلم سینمایی در ذهنشان بسازند و برای اجرا آن را به کائنات بسپارند و در این حد فاصل بر هیچ آرزوی دیگری تمرکز نکنند.

این استاد دانشگاه افزود: بسیاری از افرادی که اعتماد به نفس مناسبی ندارند شکسته نفسی می کنند اما باید توجه داشت یک انسان نباید خود را تخریب کند و به خودش اهانت کند. افراد برای افزایش اعتماد به نفس می توانند بر جادوی اندیشه و کلام تمرکز کنند برای مثال در یک دوره 21 روزه از خواندن مطالب منفی و معاشرت با انسان های منفی پرهیز کنند و از تاثیر عباراتی مانند من قدرتمندم، من خوشبختم و من هر روز از هر لحاظ زیباتر و بهتر می شوم غافل نشوند.

وی اضافه کرد: برای اینکه زندگی موفقی داشته باشید پیشنهاد می شود به شیوه عقلانی تصمیم گیری کنید فرض کنید برنامه ریزی 1 ریال هزینه دارد، اجرا 10 ریال هزینه و بازسازی 100 ریال هزینه دارد پس عاقلانه است که در گام برنامه ریزی چنان هزینه کنیم که گام بازسازی را تجربه نکنیم پس باید برای انجام کارها اول خوب برنامه ریزی داشته باشیم و سپس آن ها را به اجرا درآورید.

مجری طرح ملی برنامه ریزی استراتژیک منطقه یک دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای آگاهی از موفقیت هایی که در طول زندگی انجام داده اید،لیستی از دستاورد های خود بنویسید و توانایی های خود را به ادامه این لیست اضافه کنید و سعی کنید قدرت اراده خود را تقویت کنید.

وی ادامه داد: در ادامه لیستی از کارهای نیمه تمام خود آماده کنید سپس می توانید یا کارهای نیمه تمام را به اتمام برسانید یا زمان دقیق انجام آنرا تعیین کنید یا صورت مساله را پاک کنید،یعنی تصمیم بگیرید که هیچگاه آنرا انجام ندهید!
وی به عنوان تهیه کننده بزرگترین فیلم مدیریتی ایران افزود: برای افزایش اعتماد به نفس این سوال را هفته ای یک بار بپرسید:چه چیزی درمورد خودتان هست که دوست دارید بهتر شود؟ از خودتان بپرسید: بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد چیست؟ سعی کنید یک چیز جدید امتحان کنید و ترس را از خود دور کنید و از تاثیر موسیقی های نشاط بخش و ورزش غافل نشوید.

مدیر عامل مرکز استراتژی و توسعه علوم در پایان تاکید کرد:سعی کنید با یک ترس روبه‌رو شوید البته باید توجه کنید روبرویی با این مورد اصلا آسان نیست، اما نتیجه خوبی را به همراه دارد زیرا اگر بتوانید با یک ترس روبه‌رو شوید، اعتمادبه‌نفستان 10 قدم بالاتر می‌رود و هربار که با یک ترس روبه‌رو می‌شوید به آرامی متوجه می‌شوید که ضرب ‌المثل قدیمی از هیچ چیز به اندازه ترس نباید ترسید فقط یک کلیشه توخالی است.

700/701

کد خبر: 708335

وب گردی

وب گردی