عضو هیات علمی واحد شبستر: پایه اقتصاد دانش بنیان براساس علم است

عضو هیات علمی واحد شبستر گفت: پایه اقتصاد دانش بنیان براساس علم است و در واقع با نگاهی اقتصادی تلاش دارد علم را به اقتصاد نزدیک تر کند که در این راستا علم فراتر از چاپ کتاب و مقاله به صورت کاربردی مورد استفاده قرار بگیرد. در واحد دانشگاهی شبستر اقدام به تاسیس شرکت های دانش بنیان شده است و در مراحل اولیه است.

احمد حشمتی در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: با توجه به امکانات مناسبی که در اختیار دانشجویان در واحد شبستر قرار گرفته است در بحث تحصیلات تکمیلی با بی مهری دانشجویان در برخی از رشته ها مانند رشته های علوم پایه مواجه هستیم.

عضو هیات علمی دانشگاه شبستر در ادامه اظهار داشت: مثلا رشته های فیزیک، ریاضی و علوم پایه از سوی دانشجویان مورد استقبال قرار نمی گیرد و دانشجویان در این رشته ها تعدادشان نسبت به قبل تقلیل یافته است.

وی از دلایل کاسته شدن دانشجویان عنوان کرد: یکی از دلایل کمبود دانشجویان در برخی از رشته ها این است که دانشجو در هر رشته ای که مورد علاقه اش باشد می تواند تحصیل می کند و موضوع رشته های کارشناسی با کارشناسی ارشد هیچ سنخیتی با یکدیگر ندارند و یک بخش دیگری از این عدم استقبال از رشته های علوم پایه به دلیل بازار کار است و رشته هایی که درآمدزا هستند از استقبال بیشتری از دانشجویان روبرو می شوند و رشته های علوم پایه جزو رشته های سخت بوده و همه پسند نیستند و اما باز هم کسانی هستند که در این رشته ها بخواهند تحصیل کنند ولی متاسفانه در دانشگاه واحد شبستر به این صورت نیست و به خاطر بازار کار طرفداران زیادی ندارد.

حشمتی در خصوص لزوم توجه جامعه به اقتصاد دانش بنیان بیان داشت: پایه اقتصاد دانش بنیان براساس علم است و در واقع با نگاهی اقتصادی تلاش دارد علم را به اقتصاد نزدیک تر کند که در این راستا علم فراتر از چاپ کتاب و مقاله به صورت کاربردی مورد استفاده قرار بگیرد. در واحد دانشگاهی شبستر اقدام به تاسیس شرکت های دانش بنیان شده است و در مراحل اولیه است.

وی در پایان اظهار داشت: در دوره مدیریت دکتر میرزاده در حوزه آموزش واحد شبستر با همراهی دکتر حسین زاده تغییرات مثبتی در معاونت آموزشی ایجاد شد و مجموعه به طور مثبتی ساماندهی شد.

205/200

کد خبر: 708359

وب گردی

وب گردی