رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز: بزرگترین دستاورد بسیج ، تفکر بسیجی ، روحیه جهادی و فرهنگ ایثار و شهادت است

رییس واحد کرج، در جمع مسئولان استان البرز ، فرماندهان بسیج و بسیجیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج ، هفته بسیج را ایام مناسبی دانست که قدرت ، اقتدار و توانمندی های این نهاد بزرگ در داخل و خارج کشور به نمایش گذاشته شود.

بهروز میرزا، با بیان سخنانی در مورد جایگاه و اهمیت بسیج در جامعه گفت:«گرچه در آغاز تشکیل این نهاد مردمی ، وظیفه اصلی بسیج حفظ امنیت مرزها و داخل کشور در خصوص توطئه های منافقین و گروه های معاند بود ؛ اما در دوران دفاع مقدس نیز در کنار ارتش و سپاه بسیار خوش درخشید و حتی یک متر از خاک کشور را به دشمنان تسلیم نکرد».

وی ادامه داد: «در طول سال های پس از جنگ نیز در سازندگی کشور و کارهای اجرایی به عنوان یک نهاد مردمی کارنامه درخشانی را از خود بر جای گذاشته است و امروز نیز در یک وضعیت امن و آرام شاهد حضور بسیجیان تلاشگری هستیم که در تمامی عرصه های علمی و فرهنگی و اجرایی فعالیت می کنند».

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تحت این عنوان کرد که امروز هر فردی در کشور در چارچوب نظام جمهوری اسلامی احساس مسئولیت کرده و خدمت کند ، بسیجی است ؛ و ادامه داد : « امروز بسیج در یک گستره وسیع جمعیتی قرار دارد و آنچه امروز جامعه 25 میلیونی بسیجی کشور نیاز دارد تجهیز شدن به علم و فناوری روز ، بصیرت افزایی و حفظ روحیه انقلابی ،تقویت پایه های ایمان و معنویت و ارتباط با خدا است».

میرزا با اشاره به کمک های نیروی های بسیجی در طول دفاع مقدس و دوره تحریم ها در اداره امور کشور به بهترین وجه ممکن گفت: «امروز در یک جنگ نرم قرار داریم و می بایست بسیج نیز در کنار سایر ارگان ها به کمک دولت بشتابد و با برنامه ریزی های دقیق بتواند در توسعه فرهنگی ، علمی و آموزشی جامعه و دانشگاه یار و یاور مسئولین مربوطه باشد».

وی آرامش و امنیت امروز جامعه را مدیون از خودگذشتگی بسیجیان دانست و بزرگترین دستاورد بسیج را تفکر بسیجی، روحیه جهادی و فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و تاکید کرد: «توسعه این تفکر و فرهنگ در تمامی ادارات و سازمان های جامعه بایستی در اولویت قرار گیرد و هرچه این نیرو تقویت شود ، اقتدار کشور در منطقه و جهان در گرو تقویت بسیج است.

حجت الاسلام هاشمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز: خداوند متعال، رحمت الهی را مشروط به خستگی ناپذیری، درجا نزدن،جهاد، مبارزه و پایداری و استقامت کرده است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در جمع مسئولین استان البرز، فرماندهان بسیج و بسیجیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج ابراز امیدواری کرد خداوند نسل اندر نسل ما را تا قیام قیامت تحت این لوای مقدس قرار دهد وگفت:در بسیج عناوین متفاوت است اما اجر و پاداش براساس قدم های استواری است که در این راه برداشته می شود و برای همه بسیجیان یکی است.

وی ادامه داد: یادگارهای طیب و طاهری که امام راحل(ره) برای جهانیان گذاشته اند ناشی از نبوغ فکری ایشان است و نهادهایی را که امام بدون هیچ سابقه ای تشکیل دادند همه مردمی است و حضرت امام پایه های انقلاب را با حضور و استفاده از انرژی مردمی به گونه ای پایه گذاری کردند که در مسیر های مختلف دچار انحراف نشود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد کرج با تقسیم بندی فضای موجود قبل از انقلاب به چهارگروه گفت: «گروهی در زمان طاغوت به نیت انقلاب برخاستند که به دنبال اهداف مادی، جناحی و طیفی بودند و گروهی دیگر صرفا به دلیل مخالفت با نظام شاهنشاهی برخاستند و برایشان مهم نبود که حکومت بعدی چه باشد. گروه سوم منافقانه وارد جریان انقلاب شدند و آرام آرام جوهره خود را نمایان کردند و گروه چهارم نیز مخلصانه وارد عرصه انقلاب اسلامی شدند که برخی با نگاهی کوتاه مدت و دستاورد حداقلی و گروهی با نگاهی عمیق و معنوی وارد شدند».

وی سکان دار مردم و مسئولین نظام را همین گروهی که خالصانه و با نگاهی عمیق و بلندمدت وارد عرصه شدند، معرفی کرد و گفت: «خداوند متعال، رحمت الهی را مشروط به خستگی ناپذیری، درجا نزدن،جهاد، مبارزه و پایداری و استقامت کردن نموده است و اگر بنا بر این بود که نگاه کوتاه مدت بوده و چندصباحی نظام تغییر کند و نظام دیگری بیاید؛ نیازی به ایه همه خون و شهادت نبود.»

وی با مروری بر تصمیمات اخیر اتحادیه اروپا در قبال ترکیه گفت:«سردرگمی امروز ترکیه پس از سه دهه خدمت بی‌چون و چرا به غرب نشان دهنده این است که باید عبرت بگیریم و اسلامی شبیه اسلام ترکیه ای را نخواهیم».

وی ادامه داد:«مشکل نظام اسلامی با استکبار در ماهیت آن است و این دو ماهیت در کنار هم نمی توانند قرار بگیرند که البته این دلیل بر عدم وجود تعامل نیست همانگونه که حضرت پیامبر(ص) نیز با کفار زمان خویش تعامل داشتند اما نوع آن مهم است».

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به پیشینه مختصری که نظام اسلامی در ایران در برابر 2500 سال نظام شاهنشاهی و استعماری دارد گفت: «در این دنیا با حضور قریب به 200 حکومت تنها یک حکومت در اختیار روحانیت است و همه حکومت ها بر علیه آن صف آرایی کرده اند و دلیل آن ، حکومت اسلامی است که شخص نیست بلکه یک ایدئولوژی مبتنی بر حکومت عدله است تا مقدمه ای شود برای رسیدن به حکومت اسلامی مهدی موعود (عج)».

وی با اشاره به اینکه روحانی بودن صرف مطرح نیست گفت: «چه بسا کسانی که لباس روحانیت ندارند و روحانی نیستند ولی برای نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار مفید و موثرند ؛ لذا لباس مهم نیست بلکه حاکمیت ایده و تفکر مهم است و یکی از اصول اساسی این ایده، شجره طیبه بسیج است».

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: «امروز هرکس در هر لباس و شکلی بسیج را زیر سئوال ببرد و تبر بر ریشه بسیج بزند ، به ریشه نظام ضربه زده است چرا که پایه اصلی این نظام مقدس پس از چهار دهه بسیج است».

وی تصریح کرد: «سلایق مختلف موجب پویایی نظام است اما پایه ها و بن مایه های نظام چیزی نیست که کسی بخواهد آن را تخریب، دستکاری یا تضعیفش کند ؛ لذا امروز بزرگترین افتخار ملقب شدن به نام بسیج است . چرا که نظام رحمت الهی بر این اساس است که نعمت های اساسی و رحمت های خاص و پاداش های بزرگ در ازای تلاش های اساسی، قدم های خاص و از خودگذشتگی های بزرگ داده می شود».

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد کرج گفت:«امروز همان بسیجی و مدافع حرم جان برکف است که از همه چیز می گذرد و کیلومترها بیرون از مرزهای کشور از یک ایده و تفکر دفاع می کند و این همان تفکر و ایده ای است که در برابر استکبار ایستادگی می کند».

وی تفکر بسیجی را در شجره طیبه بسیج جلوه گر عنوان کرد و تاکید کرد: « مقام معظم رهبری نیز در برابر این شجره طیبه به هیچ عنوان کوتاه نیامده و بیشترین زمان را برای آنان اختصاص می دهند ».

سردار جوانی مشاور سیاسی فرمانده کل سپاه در نشست بسیجیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج : از توانمندی و ظرفیت بسیج بایستی به گونه ای استفاده شود که جهاد اقتصادی به راه بیندازد

به مناسبت هفته بسیج و به همت بسیج کارکنان ، مراسم بزرگداشت مقام شامخ بسیجیان با حضور نمایندگان مردم شریف کرج در مجلس شورای اسلامی ، دکتر بهروز میرزا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز ، مهندس زمانی سرپرست فرمانداری کرج ، حجت الاسلام و المسلمین هاشمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز ، جمعی از مسئولین شهری و دانشگاهی ، استادان، کارکنان و دانشجویان بسیجی واحد کرج در سالن اجتماعات مرکزی این واحد دانشگاهی برگزار شد.

در این مراسم سردار جوانی مشاور سیاسی فرمانده کل سپاه گفت: «وقتی انقلاب پیروز شد حضرت امام(ره) اطمینان داشتند که قدرت های شیطانی ملت و نظام ما را آسوده نخواهند گذاشت و به همین دلیل بود که فرمودند حفظ جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است.»

وی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور فراگیر مردم در صحنه شکل گرفت گفت: بعد از پیروزی نیز این حضور می بایست تداوم می یافت و در فضاهای پرتهدید سال 58 حضرت امام(ره) با این جمله که مملکتی که 20 میلیون جوان دارد باید 20 میلیون اسلحه به دست داشته باشد ؛ مراد و منظور بسیج را به ملت منتقل کردند و هم به دشمنان خاطرنشان کردند که اگر بخواهند به این کشور دست اندازی کنند با یک ملت طرف است نه با یک ارتش».

وی ادامه داد:« ملت ایران تقدس سازی اسلام را به عنوان آرمان خود تعریف کرد و واضح است که تمدن چندصدساله غرب که در تلاش برای استیلای بر جهان است، با ظهور تمدن اسلامی کمرنگ شده و این همان پایان ابرقدرتی قدرت هایی چون امریکاست».

وی با بیان فلسفه شکل گیری بسیج و تاسیس لشکر 20 میلیونی در سال 58 توسط حضرت امام(ره) ، به شکل گیری بسیج در 5 آذر سال 67 پرداخت و گفت: امام(ره) با یک پیام تاریخی بسیج را مدرسه عشق ، میعاد پابرهنگان ، لشکر مخلص خدا و شجره طیبه یاد کرد ؛ چرا که اگر بسیج نبود ، قطعا جنگ تحمیلی عنوان دفاع مقدس پیدا نمی کرد».

وی تاکید کرد: «جنگ تحمیلی یک جنگ جهانی ، جنگ قدرت ها ، جنگ صهیونیسم و جنگ شرق و غرب بود . در این نبرد نا برابر همین بسیجی ها از اقشار مختلف ، استاد دانشگاه ، روحانی ، طلبه ، کارگر ، کارمند ، دانشجو و دانش آموز بودند که در جبهه های حق علیه باطل جنگیدند».

سردار جوانی با اشاره به رویکردی به نام بسیج دانشجویی، بسیج روحانیون و... گفت: «پس از به نمایش گذاشتن اقتدار ملی در دفاع مقدس ماهیت هجمه ها شکل دیگری گرفت و لذا سخن از تشکیل هسته های مقاومت در جهان به میان آمد و طرح فراخوان مسلمانان و بسیجیان جهان اسلام مطرح شد.»

سردار جوانی ادامه داد: «حضرت امام(ره) راه رسیدن به تمدن اسلامی را اتحاد مسلمین جهان و تشکیل یک جبهه از مستضعفین برای مقاومت در برابر نظام سلطه و استعمار دانستند و در روند بیداری اسلامی و شکل گیری مقاومت در منطقه راهبردی غرب آسیا و خاور میانه امروز نیز مجموعه ای که توطئه ها را خنثی می کند همان الگو برداری از عملکرد موفق بسیج در جمهوری اسلامی ایران است».

وی تاکید کرد:« امروز می بایست نوای دلنیشین تفکر بسیجی را توسعه داد و فراگیر ساخت چرا که هدف عبور از مرزهای دانش ، رسیدن به امنیت و آرامش و رفاه ، رسیدن به آزادی و رهایی از وابستگی است».

سردار جوانی ضمن برشمردن تلاش های دشمنان برای ایجاد ناامنی در کشور ، وجود امنیت امروز کشور را به دلیل مردم‌پایه بودن آن عنوان کرد و گفت: « از این توانمندی و ظرفیت بایستی به گونه ای استفاده شود که جهاد اقتصادی به راه بیندازد و راه آن این است که مسئولین از این ظرفیت مردمی بسیج در تمامی حوزه ها بهره بگیرند».

400

کد خبر: 708370

وب گردی

وب گردی