«بد استقبالی» شهروندان از دوچرخه

عضو کمیسیون حمل ونقل ترافیک شورای شهر تهران از استقبال بد شهروندان از استفاده از دوچرخه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، اسماعیل دوستی با اشاره به لزوم تقویت خانه‌های دوچرخه در پایتخت گفت: باید جدی‌تر در این حوزه وارد شوند و زمینه‌های لازم برای تشویق مردم جهت استفاده از دوچرخه ایجاد شود و در این مورد معاونت‌های اجتماعی شهرداری‌های مناطق و رسانه‌ها تلاش فزاینده‌ داشته باشند.

دوستی با اشاره به اینکه ما در مواجهه شهروندان با دوچرخه شاهد «بداستقبالی» هستیم، ادامه داد: حدود 4000 دوچرخه در خانه های دوچرخه پایتخت مستقر شده اما عمدتا بلااستفاده مانده است و باید تبلیغات در این زمینه افزایش یابد تا مردم در مورد استفاده از دوچرخه راغب شوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز نرم‌افزاری که برای رک‌های دوچرخه تعبیه شده، تکمیل نشده است، افزود: با این حال مسئولان معاونت حمل و نقل اعلام کرده‌اند که رایزنی‌هایی با شرکت طراحی صورت گرفته و به زودی نرم‌افزار رک‌های محدوده بازار و فضاهای گردشگری فعال خواهد شد.

دوستی گفت: مقرر شده بود که در معابر اصلی و بخصوص محدوده بازار تهران رک‌های دوچرخه نصب شود تا علاوه بر بعد تفریحی، موجبات کاهش ترافیک و توسعه حمل و نقل پاک در سطح شهر تهران ایجاد شود.

براساس اعلام واحد حمل و نقل غیرموتوری شهرداری تهران در تابستان امسال 385 هزار تراکنش ثبت شده و این درحالی است که در مهرماه امسال با وجود کاهش ساعات کار این خانه‌ها،حدود117 هزار تراکنش به ثبت رسیده است.

منبع:ایسنا

700/701

کد خبر: 708418

وب گردی

وب گردی