موافقت وزرای صنایع و جهاد کشاورزی با ارتقاء منطقه شکار ممنوع کاوه‌ده

سرپرست حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه با تأکید بر ارتقاء منطقه "شکارممنوع کاوه‌ده" به پناهگاه حیات‌وحش، گفت: برای ارتقای این منطقه لازم است که وزارت صنایع و معادن و منابع طبیعی موافقت کنند که خانم ابتکار معاون رییس جمهور، موافقت وزارت صنایع را گرفته و تلویحا وزیر جهاد کشاورزی نیز با این موضوع موافقت کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، محمد فریدی با بیان اینکه منطقه شکارممنوع کاوه‌ده 6500 رأس قوچ، میش، کل و بز دارد، گفت: حیف است که این منطقه به پناهگاه حیات‌وحش ارتقاء پیدا نکند.

وی اظهار کرد: اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه مکاتبات لازم را با سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص ارتقای منطقه شکار ممنوع کاوه‌ده انجام داده است و ما منتظر تشکیل شورای عالی محیط زیست برای رسیدگی به این موضوع هستیم.

سرپرست حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه با اشاره به اینکه ما منتظر تشکیل شورای عالی محیط زیست برای رسیدگی به این موضوع هستیم، گفت: با توجه به اینکه پناهگاه حیات وحش یک درجه بالاتر از منطقه حفاظت شده است، امیدوار هستیم که رییس جمهور نیز در شورای عالی محیط زیست با ارتقای این منطقه به عنوان پناهگاه حیات وحش موافقت کرده زیرا که منطقه شکار ممنوع کاوه‌ده حتی از پارک‌های ملی نیز تنوع و غنای بیشتری دارد.

فریدی گفت: اگر این منطقه ارتقاء پیدا نکند، ممکن است مشکلات دیگری مانند احداث جاده یا خط لوله گاز این منطقه را تهدید کرده و سیمای طبیعی خود را از دست دهد.

منبع: ایسنا
700/701

کد خبر: 708425

وب گردی

وب گردی