امنیت امروز را مدیون خون شهدا و رشادت های رزمندگانی همچون دده کیشی قلیزاده هستیم

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: امنیت، آرامش و عزت امروز خود را مدیون خون شهدا و رشادت های رزمندگانی همچون دده کیشی قلیزاده هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، پروفسور گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در دیدار با دده کیشی قلیزاده رزمنده 100 ساله دوران دفاع مقدس در روستای پیرنق شهرستان نیر با بیان اینکه دده به معنای پدر و کیشی به معنای مرد به معنای واقعی کلمه در دده کیشی قلیزاده وجود دارد، گفت: امنیت، آرامش و عزت امروز خود را مدیون خون شهدا و رشادت های رزمندگانی همچون دده کیشی قلیزاده هستیم.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام برای دفاع از ارزش های انقلاب از همه هستی خود گذشتند، افزود: خدمت به خانواده های معظم شهدا، جانبازان و رزمندگان که در راه خدا از جان خویش خالصانه گذشتند وظیفه همه مردم و در صدر فعالیت های مسئولان است.

صادقی با بیان اینکه باید با خدمت صادقانه به نظامی که با خون پاک شهدا و ایثارگری های رزمندگان اسلام به ثمر نشست بتوانیم ادامه دهنده راه آنان باشیم، تصریح کرد: انتقال درست فرهنگ ایثار به نسل آینده نیز می تواند به عنوان یک فرهنگ برتر برای همه دوران و نسل ها باشد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان علاوه بر گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، زمینه رسیدگی به مشکلات آنان را فراهم می کند، تاکید کرد: از این رو باید در همه زمینه ها از حرکت ارزشمند آنها پیروی کرد و برای پیشرفت و توسعه کشور تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسنی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان اردبیل نیز با بیان اینکه قدردانی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس جزو وظایف ما است، افزود: دده کیشی قلیزاده با حضور هفت ساله در جنگ تحمیلی تمام وجود خود را در راه اسلام و انقلاب گذاشته است.

وی با بیان اینکه اگر امروز به عزتی رسیده ایم به برکت خون شهدا، امام شهدا و ایثارگری های رزمندگان بوده است، خاطرنشان کرد: ثواب ایثار و گذشت با هیچ چیز دیگر قابل مقایسه نیست؛ چراکه بالاترین درجه در این خصوص ایثار است.

حسنی با تاکید بر اینکه بر ما دانشگاهیان واجب است تا قدر این رشادت ها را بدانیم، گفت: افتخار می کنیم زیر پرچم اسلام و به رهبری مقام معظم رهبری در حال خدمت به جامعه هستیم.

گفتنی است دده کیشی قلیزاده از 96 ماه کل دوران دفاع مقدس، 84 ماه آنرا از سن 67 سالگی در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته است و در چهارده عملیات دفاع مقدس شرکت کرده و نزد بیشتر سرداران و رزمندگان جنگ تحمیلی چهره ای شناخته شده است.

در ادامه با اهدای لوح تقدیر از دده کیشی قلیزاده رزمنده دوران دفاع مقدس تجلیل شد.

کد خبر: 708464

وب گردی

وب گردی