رییس جمهوری کره جنوبی به سوالات دادستان‌ها پاسخ نمی‌دهد

وکیل رئیس جمهوری کره جنوبی امروز (دوشنبه) گفته است که وی به سوالات دادستان‌های این کشور درباره رسوایی سیاسی پاسخ نمی‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادستان‌های کره جنوبی پارک گئون های، رییس جمهوری این کشور و چویی سون سیل، دوست و محرم اسرار وی را در رسوایی سیاسی در کشور همدست می‌دانند. آنها این دو تن را به این مساله متهم کردند که کارخانجات سئول را مجبور کرده‌اند بیش از 60 میلیون دلار به سازمان‌های غیردولتی تحت نظر چویی سون سیل بدهند.

چویی سون سیل هفته گذشته به سوءاستفاده از قدرت و تهدید و ارعاب متهم شد.

این رسوایی سیاسی تبعات گسترده‌ای برای جامعه کره جنوبی داشت و باعث برگزاری راهپیمایی اعتراضی علیه دولت و درخواست برای برکناری پارک گئون های شد.

همچنین قرار است در پارلمان رای گیری برای استیضاح پارک گئون های نیز برگزار شود و این روند طی روزهای آتی صورت می‌گیرد.

رییس جمهوری کره جنوبی پیشتر قول داده بود تا به صورت صادقانه با هیات حقوقی رسیدگی به این مساله همکاری کند اما یکسری درخواست‌ها از سوی دادستان‌های کره جنوبی را برای پاسخگویی به مسائل مربوط به این رسوایی رد کرد.

دادستان‌های سئول به رییس جمهوری کره جنوبی اولتیماتوم داده و گفتند که روز سه شنبه روز نهایی برای پاسخ گویی به این مساله است .

هنوز مشخص نیست که آیا رییس‌جمهوری کره جنوبی با این تیم تحقیقاتی مستقل همکاری می‌کند یا خیر.

رییس جمهوری کره جنوبی همچنین به این مساله متهم است که به چویی سون سیل اجازه داده تا در امور داخلی کشور شامل نظر دادن درباره مقام‌های ارشد دخالت کند.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 708502

وب گردی

وب گردی