کمبود لوازم ورزشی سدی در برابر شکوفایی استعداد دانش آموزان

نظام آموزشی نقش بسیار مهمی در تعلیم وتربیت و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان هر کشور دارد .دانش آموزانی که می توانند با دستان پر توان خود آینده این مرز و بوم رارقم بزنند. تربیت دانش آموز خلاق تنها به منظور ایجاد یک اختراع و خلق یک آثار هنری نیست بلکه کشف استعداد های ورزشی دانش آموزان نیز می تواند موجب ایجاد انگیزه ، برخورد هوشمندانه با مسایل زندگی و هم چنین افتخار آوری برای کشور باشد.

به گزارش ایسکانیوز هنرستان دخترانه نمونه دولتی علامه جعفری در باغ فیض یکی ازجمله مدارسی است که توانسته با وجود مشکلات بی شماری نظیر؛ کمبود فضای آموزشی ، عدم وجود لوازم ورزشی و مشکلات مالی در سال گذشته در مقطع پیش دانشگاهی از میان 19 دانش آموز 15 نفر را راهی دانشگاه های تهران و الزهرا نماید و هم چنین در زمینه های ورزشی مقامات بی شماری را کسب کند. این مدرسه با اجرای طرح هایی همانند پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، حفظ محیط زیست ، آموزش مهارتهای زندگی ، همسرداری ، مشاوره افزایش قدرت تمرکزو یادگیری و .... گام های موثری در جهت تعلیم و تربیت دانش آموزانش بردارد.

هزینه های سنگین حامل های انرژی یکی از دغدغه های مدارس

نزاکت الهیاری در این گزارش می نویسد: کبری نقی لو مدیر هنرستان دخترانه نمونه دولتی علامه جعفری که سابقه 24 ساله خدمت در آموزش و پرورش را دارد می گوید: در مدرسه علامه جعفری 200 دانش آموز در رشته های معماری ، حسابداری و کامپیوتر تحصیل می کنند که شرط ورودشان به این هنرستان کسب نمره قبولی در آزمون مدارس نمونه دولتی ومعدل بالای 18 است .

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان ، از سراسر تهران وارد این مدرسه می شوند که متاسفانه در میان آنها افراد بی بضاعت نیزوجود دارد ادامه می دهد: متاسفانه این باورغلط در میان عموم مردم وجود دارد که چون مدرسه در منطقه 5 قرار دارد بنابراین از نظر مالی هیچ مشکلی ندارد این در حالی است که نیمی از دانش آموزان حتی نمی توانند هزینه های فوق برنامه مدرسه را که مبلغ 600 هزار تومان است پرداخت کنند . چراکه برخی یا استطاعت پرداخت را نداشته و یا از خانواده های فرهنگی ، جانبازان ، شهدا، ایثارگران هستند که مدرسه موظف است تخفیفی30 درصدی را به آنها ارائه دهد که معمولا این مبلغ به صورت اقساط و یاحتی گاهی تا پایان دوران تحصیلی به طول می انجامد.

نقی لو با اشاره به اینکه ،هزینه های فوق برنامه صرف امور آموزشی ، فرهنگی پرورشی تجهیزات کارگاه ها، آب ، برق و گاز می شود افزود: هزینه حامل های انرژی هنرستان ها دو برابر دبیرستان ها است که متاسفانه آموزش و پرورش به علت کمبود بودجه هیچ یارانه و کمک مالی به اینگونه مدارس نمی کند.

آموزش و پرورش و باز هم مشکل کمبود بودجه

او می گوید: هنرستان علامه جعفری کوچکترین مشارکت مردمی ندارد . درگذشته مردم از مشکلات آموزش و پرورش مطلع بودند و می دانستند که می بایست به مدارس کمک کنند اما متاسفانه در رسانه ها به حدی گفته شده که آموزش و پرورش دارای بودجه است و نباید به مدارس کمک کرد که مردم اشتیاقی برای همیاری مدارس ندارند .

نقی لو با تاکید بر اینکه بیشتر اولیا حاضرند در مدارس غیر دولتی هزینه کنند اما کوچکترین کمکی به مدرسه دولتی نکنند ادامه می دهد: مردم دید خوبی نسبت به کمک به مدارس ندارند که بخشی از این امر تاثیر منفی رسانه ها است .چراکه در اخبارهای مختلف که از صدا و سیما پخش می شود مردم را از کمک به مدارس منع می کنند این در حالی است که آموزش و پرورش با مشکلات شدید بودجه مواجه بوده و نمی تواند سرانه ی مناسبی را به مدارس اختصاص دهد .

مدیر هنرستان علامه جعفری می گوید : آموزش حفظ محیط زیست ، مهارتهای زندگی ،همسرداری ، مشاوره افزایش قدرت تمرکزو یادگیری ، مشاوره تک به تک با دانش آموزان در خصوص مراقبت از خود در مقابل تهاجم رسانه ای و ساخت یک دیوار شیشه ای برای حفظ خود در مقابل آسیب های اجتماعی از جمله برنامه های پرورشی این مدرسه است که می تواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد که متاسفانه برای اجرای بسیاری از آنها با مشکلات مالی مواجه هستیم ودر این خصوص ازحمایت های مالی کادر اداری و معلمین استفاده می کنیم .

او می گوید: بیشتر معلمان مدرسه علامه جعفری از اساتید مطرح دانشگاه ها و مالفین کتاب های درسی هستند و در سطح فراتر از کلاس با دانش آموزان کار می کنند به طوریکه در اغلب موارد زمانی که دانش آموزان به کارورزی می روند در همانجا جذب بازار کار می شوند چراکه سطح آنها از یک دانشجوی مقطع کارشناسی نیز بالاتر است .

کمبود لوازم ورزشی سدی در برابر شکوفایی استعداد دانش آموزان

نقی لو با اشاره به اینکه ، سه ماه از سال تحصیلی می گذرد و هنوز دانش آموزان با مشکل کمبود لوازم ورزشی مواجه هستند می گوید: متاسفانه هنرستان علامه جعفری با کمبود لوازم ورزشی مواجه است که در این خصوص با رایزنی هایی که با شهرداری و آموزش و پرورش انجام داده ایم تا کنون نتوانستیم وسایل مورد نیاز را خریداری کنیم .

او ادامه می دهد : با تغییر بینش و دیدگاه های مردم نسبت به آموزش و پرورش و اطلاع رسانی صحیح رسانه ها می توان با کمک والدین کمبودها را در مدارس برطرف کرده و به این وسیله زمینه را برای شکوفایی استعداد نوجوانان در زمینه های علمی و ورزشی فراهم کرد .

محدثه دلیری دانش آموز رشته معماری این هنرستان می گوید : متاسفانه سه ماه از سال می گذرد اما هنوز نتوانسته ایم به خوبی ورزش کنیم چرا که مدرسه توپ والیبال ، بسکتبال ،راکت پینگ پنگ ، راکد بدمینتون و .... را به مقدارکافی ندارد و آن مقداری که هست بسیار کهنه بوده و قابل استفاده نیست .

او ادامه می دهد : بیشتر دانش آموزان ما در زمینه رشته های ورزشی دارای مهارت هستند اما متاسفانه کمبود لوازم ورزشی موجب می شود تا ما در این رشته ها استعداد یابی نشویم .

محدثه با اشاره به اینکه هر روز تا ساعت 14:45 دقیقه در مدرسه هستند می گوید :متاسفانه ما در مدرسه سالن غذاخوری نداریم و این امر موجب شده تا غدای خود را در حیاط مدرسه بخوریم که در حال حاضر با آلودگی هو این امر نیز میسر نیست .

تعامل با خیرین مدرسه سازوآموزش وپرورش نیز نتیجه ای نداشت

شاه حیدری معاون امور پرورشی مدرسه علامه جعفری می گوید: هنرستان نمونه دولتی علامه جعفری علاوه بر افتخارات در زمینه های علمی توانسته با مقدار امکانات محدودی که در زمینه های ورزشی دارد مقامات با ارزشی را در رشته های ورزشی در سطح منطقه و کشور کسب نماید.

وی ادامه می دهد: کسب مقام در رشته های شطرنج ، والیبال ، پینگ پنگ و ...از جمله افتخارات دانش آموزان نمونه هنرستان علامه جعفری است که با همت خود و تلاش معلمان دلسوز توانسته اند به آن دست یابند.

مشکلات هنرستان نمونه علامه جعفری موجب شد تا سری به مجمع خیرین مدرسه ساز کشور بزنم اما متاسفانه مسولین مجمع گفتند: طی مصوبه ای که آموزش و پرورش به آنان ارائه داده نمی توانند هیچ کمکی به این مدرسه نمایند .

آموزش و پرورش منطقه 5 نیز با توجه به مشکلات بی شماری که دارد نتوانست قدمی کوچک در کاهش مشکلات این مدرسه بردارد.

700700

کد خبر: 708551

وب گردی

وب گردی