بررسی عملکرد دروازه‌بان‌های حاضر در لیگ برتر/ گلر مصدوم پرسپولیس در صدر

با بررسی عملکرد گلرها، دروازه بان های سه تیم سرخ پوش این روزها در صدر بهترین های لیگ قرار دارند.

به گزارش ایسکانیوز، گلر اول سرخ پوشان دومین بازی پیاپی را برای حضور درون دروازه پرسپولیس از دست داد و در این میان عملکرد خوب اخباری و طالب لو در دیدارهای اخیر باعث شده تا دروازه بان اول تیم ملی، خطر پیدا شدن رقیب را به خوبی حس کند.

با بررسی آماری بهترین دروازه بان های حاضر در لیگ شانزدهم همراه باشید:

اول – علیرضا بیرانوند، پرسپولیس

گلر لرستانی پرسپولیسی ها به مانند بازی تیم ملی، دو دیدار اخیر این تیم را به دلیل مصدومیت و دست گچ گرفته خود از دست داد، بیرانوند که در 9 بازی برای پرسپولیسی ها به میدان رفته است در 6 بازی اقدام به کلیت شیت کرد و تنها 3 بار دروازه خود را باز شده دید، او با ثبت میانگین 270 دقیقه، بهترین رکورد را در بین سایر دروازه بان ها دارد، به عبارت دیگر، بیرانوند در هر سه بازی یک بار گل خورد!


دوم – محمدرضا اخباری، تراکتورسازی

گلر جوان تراکتورسازان که در دو سال اخیر همه بازی های تیمش را از سر گذرانده و در اردوهای اخیر تیم ملی نیز حضور داشته، تاکنون فصل موفقی را پشت سر گذاشته است، اخباری که در بازی اخیر نیز توانست دروازه خود را بسته نگه دارد اکنون با 7 کلین شیت از گلر پرسپولیسی ها نیز جلو زد و در رده اول این آیتم قرار دارد، او در 11 بازی تراکتوری ها تنها 6 بار دروازه خود را باز شده دید و متوسط زمانی باز شدن دروازه اش را به 165 دقیقه رسانده است.


دوم – وحید طالب لو، فولاد خوزستان

دروازه بان سابقا آبی پوش قرمزهای اهواز این روزها برای تیم جدیدش می درخشد، طالب لو پس از 3 کلین شیت پیاپی ابتدایی خود در بازی اخیر فولادی ها در برابر سپاهان موفق به مهار یک ضربه پنالتی نیز شد تا تیمش را به یک امتیاز باارزش برساند، طالب لو در 6 بازی برای اهوازی ها به میدان رفته است و 4 بار اسیر مهاجمان حریف شده است، میانگین زمانی باز شدن دروازه او 135 دقیقه است.


سوم – الساندرو فیلیپ، سایپا

یکی از عجیب ترین نام های حاضر در صدر جدول گلرها بدون تردید همین نام الساندرو است، دروازه بان برزیلی و ناشناخته سایپایی که در این فصل برای اولین بار در لیگ ایران حاضر شده است در 9 دیدار برای این تیم به میدان رفته و تنها 6 بار دروازه خود را باز شده دید، فیلیپ در 2 دیدار دروازه خود را بسته نگه داشت و یک بار نیز به مهار ضربه پنالتی پرداخت. او که در دیدار اخیر تیمش به میدان نرفت هر 129 دقیقه یک بار اسیر بازیکنان حریف می شود.


چهارم – فرناندو ده خسوس، گسترش فولاد

بهترین گلر فصل قبل فوتبال ایران، این روزها حال و روز خوشی ندارد، او که در بازی های میانی گسترشی ها درخشیده بود در دیدار برابر استقلال علاوه بر اینکه دو بار دروازه خود را باز شده دید از زمین نیز اخراج شد تا پس از دو سال حضور در لیگ ایران، بالاخره یک بازی را از دست بدهد. خسوس در هر 11 بازی تبریزی ها به میدان رفته است و 8 بار دروازه خود را باز شده دید ضمن اینکه در 5 دیدار نیز کلین شیت کرد تا هنوز در این آیتم یکی از مدعیان باشد.


پنجم – رشید مظاهری، ذوب آهن

یکی از بدشانسی های دروازه بان ملی پوش ذوب آهنی ها مصدومیت بدهنگام او بود که باعث شد سه بازی تیمش را از دست بدهد، شاید در صورت حضور رشید مظاهری در آن سه بازی او به مانند فصل قبل یکی از مدعیان رده نخست محسوب می شود، مظاهری در 8 بازی برای ذوبی ها به میدان رفته است و در این میان 7 بار دروازه خود را باز شده دید و در 3 بازی نیز کلین شیت کرد. براساس میانگین زمانی باز شدن دروازه، رشید هر یک بازی یک بار اسیر حریفان می شود.


پنجم – شهاب گردان، پدیده

دروازه بان مشهدی ها نیز سه بازی این تیم را از دست داد تا در نهایت در 8 بازی برای پدیده ای ها به میدان رفته باشد، گردان که بازی اخیر خود را برابر ماشین سازی با کلین شیت پشت سر گذاشت تاکنون توانسته در 3 بازی دروازه خود را بسته نگه دارد ضمن اینکه او 9 بار نیز گل دریافت کرده است و یک بار هم پنالتی تیم حریف را مهار کرده است.


انتخاب ویژه – بوژیدار رادوشویچ

گلر کروات پرسپولیسی ها که به دلیل مصدومیت بیرانوند در بازی های اخیر این تیم درون دروازه ایستاده است خیال هواداران این تیم را از بابت داشتن یک دروازه بان رزرو مطمئن راحت کرده است، رادوشویچ در دو دیداری که برای پرسپولیسی ها به میدان رفته است موفق شده آمار فوق العاده خط دفاعی این تیم به همراه بیرانوند را حفظ کند و در هر دو بازی دروازه خود را بسته نگه دارد.

دروازه بان هایی که در بیش از 60 درصد بازی های تیمشان به میدان رفته اند در جدول اصلی و به غیر از ان در جدول فرعی زیر قرار می گیرند.


هر دروازه بان بابت هر کلین شیت نیم امتیاز و هر مهار ضربه پنالتی یک امتیاز مثبت دریافت می کنند، هر گل خورده نیز نیم امتیاز منفی به عملکرد گلرها وارد می کند.

602

کد خبر: 708552

وب گردی

وب گردی