نزدیک شدن هدفمندی یارانه‌ها به ایستگاه آخر

یارانه یکی ازموضوعاتی است که با نزدیک شدن به پایان هر ماه نگرانی مردم نسبت به حذف شدن از گردونه آن را بیشتر می‌‌کند و این در حالی است که دولت قصد دارد با حذف آرام یارانه بگیران از گردونه به مصبیت عظمای دولت پایان دهد.

به گزارش ایسکانیوز، درحالی شصت و نهمین مرحله یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که طیف جدیدی از یارانه‌بگیران از لیست دریافت یارانه حذف شدند که هیچ یک از این افراد انتظار قطع یارانه خود را در این مرحله نداشتند، زیرا دولت از قبل خبری مبنی از حذف سری جدید از مردم از لیست یارانه اعلام نکرده بود.

بسیاری از خانوارها تا مرحله شصت و هشتم در لیست دریافت یارانه قرار داشته و از آبان ماه حذف شده‌اند و هر ماه به لیست حذف شدگان از یارانه نقدی اضافه می‌شود.

این امر حاکی از این است که دولت در هرمرحله با حذف تعدادی از یارانه بگیران قصد دارد داستان هدفمندی یارانه‌ها را به پایان نزدیک‌تر کند تا قدری خیال دولت در زمان پرداخت یارانه راحت‌تر شود.

حال با وجود تلاش دولت برای حذف عده جدیدی از افراد از لیست یارانه‌ها باید به این نکته نیز توجه کرد که بسیاری از افراد روی یارانه 45 هزار و 500 تومانی حساب باز کرده‌اند و حذف یکباره آن برایشان چندان خوشایند نخواهد بود، اما با این وجود این تنها راه حلی است که دولت می‌تواند خیال خود را کم‌ کم از پرداخت یارانه راحت کرده و مصیبت عظمای دولت را به پایان برسانند.

علاوه براین با گذشت حدود 6 سال از زمان پرداخت یارانه نقدی نه تنها اهداف اصلی دولت محقق نشد و بلکه تبعات بسیار سنگین اجتماعی و اقتصادی در کشور داشته است و یکی از دلایل عدم موفقیت این طرح انحراف عملکرد از قانون مصوب برمی‌گردد.

با این وجود در برنامه ششم توسعه نیز به توقف چرخه معیوب هدفمندی یارانه‌ها اشاره شده است.

براساس این گزارش ، حال باید منتظر ماند و دید آیا دولت در هفتادمین مرحله از یارانه نقدی باز هم قصد دارد طیف جدیدی از مردم را از یارانه حذف کند یا این روند برای مدت اندکی متوقف خواهد شد؟

602

کد خبر: 708556

وب گردی

وب گردی