اظهارات عضو حزب اعتدال و توسعه درباره یک انیمیشن/ «ناسور» با استفاده از خلاقیت، محدودیت ها را برداشته است

رییس کانون جوانان و دانشجویان حزب اعتدال و توسعه با اشاره به محدودیت‌هایی که در آثار سینمایی برای تصویرسازی معصومین وجود دارد، عنوان کرد در انیمیشن و با استفاده از خلاقیت می‌توان این محدودیت‌‌ها را برداشت.

به گزارش ایسکانیوز، مسعود شفیعی رئیس کانون جوانان و دانشجویان حزب اعتدال و توسعه و قائم مقام سازمان نقشه برداری کشور درباره انیمیشن عاشورایی «ناسور» که در سینماهای کشور اکران شده است، عنوان کرد: دلیلی که باعث شد من به تماشای «ناسور» در سینما بنشینم سبک متفاوتی بود که این فیلم برای بیان محتوای خود در نظر گرفته بود و روایت تاریخی همراه با خلاقیت اثر نیز نظر مرا جلب کرد.

وی افزود: نکته دیگری که باعث جذابیت «ناسور» برای من ‌شد، پرداختن به موضوع عاشورا بود. عاشورا واقعه‌ای است که هرچه درباره‌اش گفته شود، کم است و هر بار می توان از زاویه جدید به ابعاد مختلف آن پرداخت و چقدر خوب است که اینبار ظرفیت انیمیشن در خدمت این مفهوم درآمده است.

رییس کانون جوانان و دانشجویان حزب اعتدال و توسعه تاثیر آثار هنری بر افراد جامعه را بسیار بالا دانست و تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های کارهای هنری این است که با استفاده از آن‌ها می‌توان مفاهیم سنگین را به بهترین زبان عرضه کرد. در این میان واقعه عاشورا را که ابعاد تاریخی دارد و حادثه بزرگی است می‌توان با زبان هنر به نوعی روایت کرد تا هم برای مردم جذابیت داشته باشد و هم عمق بیشتری به دانسته‌های آن‌ها ببخشد.

قائم مقام سازمان نقشه برداری کشور سبک متفاوت انیمیشن «ناسور» را از نقاط قوت آن دانست و گفت: در آثار سینمایی و در پرداختن به مسائل مذهبی محدودیت‌هایی وجود دارد، اما در این انیمیشن با بهره گرفتن از خلاقیت‌ها توانسته‌بودند این محدودیت‌ها را بردارند. به طوریکه شخصیت‌های اصلی داستان که از قداست مذهبی برخوردار هستند و در دیگر کارهای مذهبی قابلیت نمایش ندارند یا در سایه مطرح می‌شوند در این کار به مرکز اصلی توجه تبدیل شده بودند و بیننده مستقیما می‌توانست اتفاق‌هایی را که مرتبط با آن‌ها بود، ببیند.

وی اضافه کرد: به هر حال انیمیشن در کشور ما در ابتدای راه است و هنوز زمان لازم است تا به کیفیت‌های بالاتر دست پیدا کنیم. مطمئنا ما می‌توانیم آثاری خیلی جذاب‌تر نیز تولید کنیم تا از ظرفیتی که در این عرصه وجود دارد، بیشترین بهره را ببریم.

شفیعی با تاکید بر اینکه انیمیشن برای جوانان هم جذابیت دارد، عنوان کرد: البته این قشر با سینمای رئال بیگانه نیست، اما برای اینکه آن‌ها را به سینما بکشانیم باید هزینه زیادی کنیم، در صورتیکه با کار انیمیشن و هزینه کمتر و خلاقیت بیشتر می‌توان جذابیت‌های بالاتری هم به وجود آورد.

وی ادامه داد: در حوزه‌های تاریخی و دینی که فیلمسازی پرهزینه است، می‌توان تمرکز را روی انیمیشن گذاشت و با خلاقیت بیشتر یکی از سبک‌های موفق در سینمای کشور را به وجود آورد.

رییس کانون جوانان و دانشجویان حزب اعتدال و توسعه در پایان تاکید کرد: امیدوارم افرادی که کار در این حوزه را شروع کرده‌اند راه خود را ادامه دهند و آثاری با کیفیت بهتر ارائه دهند.

501500

کد خبر: 708591

وب گردی

وب گردی