پکن: تحریم‌های جدید پیام آشکاری برای دولت کره شمالی است

چین امروز (سه شنبه) ابراز امیدواری کرد که تحریم‌های جدید سازمان ملل علیه کره شمالی به خاطر برنامه‌های اتمی‌اش، پیامی واضح و شفاف برای این کشور باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، شورای امنیت سازمان ملل قرار است روز چهارشنبه رای به اعمال تحریم‌های جدید علیه کره شمالی بخاطر پنجمین آزمایش اتمی این کشور بدهد.

دیپلمات‌های سازمان ملل گفته‌اند که پنج عضو شورای امنیت دارای حق وتو توافق کردند تا این تحریم ها علیه کره شمالی اعمال شود؛ این مساله بر درآمد حاصل از صادرات زغال سنگ این کشور اثر منفی می گذارد و این کشور 800 میلیون دلار ضرر می کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز گفت که این کشور از اقدامات علیه کره شمالی حمایت می‌کند اما نباید این مساله بر زندگی مردم کره شمالی، کمک‌های بشردوستانه و توسعه این کشور اثری بگذارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر، اعضای شورای امنیت سازمان ملل در حال رایزنی برای پیش نویس تحریم های جدید هستند. ما امیدواریم که شورا بتواند به یک نظر مشترک درباره پیش نویس برسد و این یک پیام واضح و روشن برای کره شمالی است.

این تحریم‌های جدید می تواند باعث کاهش و حتی توقف صادرات زغال سنگ کره شمالی و ضررهای مالی شدیدی بر پیکره دولت این کشور شود. همچنین از دیگر موارد تحریمی منع صادرات نقره، نیکل، مس و روی است که مقام‌های آمریکایی تخمین می‌زنند می‌تواند به صورت سالانه 100 میلیون دلار برای کره شمالی ضرر مالی داشته باشد.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 708618

وب گردی

وب گردی