پژوهشگران از ظرفیت‌های موزه تاریخ علوم اردبیل استفاده کنند

قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به استفاده پژوهشگران از ظرفیت‌های موزه تاریخ علوم اردبیل تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، پروفسور محمد نریمانی در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های حوزه کتابخانه و اطلاع‌رسانی دانشگاه، از برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد ویژه دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه برای آشنایی با کتابخانه مرکزی و منابع اطلاعاتی خبر داد و افزود: کتابخانه تخصصی آسیب‌های اجتماعی نیز در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه محقق اردبیلی راه‌اندازی شده است.

وی همچنین از راه‌اندازی سیستم RFID در کتابخانه مرکزی دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: این سیستم، سیستم هوشمند امانت‌دهی کتاب است که در شمالغرب منحصر به فرد می‌باشد.

قائم مقام دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به فعالیت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه، خاطرنشان کرد: راه اندازی درگاه‌های جدید پرداخت اینترنتی، اختصاص و راه‌اندازی شبکه‌های داخلی در ساختمان‌های جدیدالاحداث دانشگاه، ایجاد بستر ارتباطی برای برقراری ارتباط ویدئوکنفرانس، توسعه وایرلس دانشگاه، افزایش حجم ترافیک اینترنت دانشجویان و طراحی و راه‌اندازی اتاق سرور دانشگاه از مهمترین فعالیت‌های این حوزه می‌باشد.

نریمانی با اشاره به فعالیت‌های موزه تاریخ علوم دانشگاه نیز گفت: این موزه در مدت کوتاه فعالیت خود تاکنون دو بار حائز مقام برتر در سطح کشور شده است.

وی با بیان اینکه در بررسی عملکرد فعالیت‌های سال 1394، موزه تاریخ علوم دانشگاه از سوی ایکوم ایران در چهار آیتم به عنوان موزه برتر کشور انتخاب شده است، افزود: در سالجاری نیز جایزه ویژه انجمن ترویج علم جمهوری اسلامی ایران به موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی اعطا شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به بازدیدهای پرشور دانشجویان و دانش‌آموزان استان از این موزه، خواستار استفاده پژوهشگران نیز از این موزه شد و اظهارامیدواری کرد: در سال آتی با توسعه فضای فیزیکی گالری‌های بیشتری در این موزه راه‌اندازی کنیم.

کد خبر: 708657

وب گردی

وب گردی