راه‌اندازی اتاق مشاوره کارآفرینی در دانشگاه محقق اردبیلی / فعالیت 48 شرکت دانش‌بنیان و هسته فناور در مرکز رشد دانشگاه

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از راه‌اندازی اتاق مشاوره کارآفرینی در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و گفت: 48 شرکت دانش‌بنیان و هسته فناور در مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی فعالیت می کنند.

به گزارش ایسکانیوز، پروفسور محمد نریمانی در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی، از راه‌اندازی اتاق مشاوره کارآفرینی با هدف ارائه خدمات مشاوره کارآفرینی به دانشجویان در دانشگاه خبر داد و گفت: در بحث ارتباط با صنعت نیز در سالجاری 27 قرارداد طرح پژوهشی با دستگاه‌های اجرایی منعقد کرده‌ایم.

قائم مقام دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه 131 طرح پژوهشی سفارشی دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تولیدی با 30 میلیارد ریال درآمد اختصاصی برای دانشگاه انجام شده و یا در حال انجام است، افزود: اساتید دانشگاه نیز در شوراهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی تزریق شده‌اند.

وی با بیان اینکه کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان نیز فعال شده است، تاکید کرد: هزینه‌کرد اعتبارات پژوهشی سازمان‌ها نیز دنبال می‌شود.

نریمانی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی هفتاد تفاهم‌نامه همکاری با دستگاه‌های اجرایی و سایر موسسات دارد، افزود: دفتر استانداردسازی دانشگاه نیز راه‌اندازی شده و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه نیز جهت ارائه خدمات آزمایشگاهی درون و برون دانشگاهی فعال شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در سال 2016 مدارک ثبت شده به نام دانشگاه در پایگاه‌های استنادی حدود 35 درصد افزایش یافته است، گفت: در سال‌های 2015 و 2016 حدود 410 مقاله ISI نیز توسط پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی به چاپ رسیده است.

وی از چاپ 700 مقاله علمی پژوهشی در مجلات معتبر توسط پژوهشگران دانشگاه خبر داد و افزود: در سالجاری پنج همایش ملی و بین‌المللی نیز توسط دانشگاه برگزار شده و به دنبال افزایش آن برای سال آتی هستیم.

نریمانی با اشاره فعالیت‌های مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه، گفت: در حال حاضر 48 شرکت دانش‌بنیان و هسته فناور تحت پوشش مرکز رشد فعالیت دارند.

200

کد خبر: 708659

وب گردی

وب گردی