آماده باش 177 پایگاه اورژانس جهت خدمات دهی به زائران امام رضا(ع)

مدیر فوریت های پزشکی مشهد گفت:در استان خراسان رضوی, از دانشگاه های علوم پزشکی مشهد، نیشابور، سبزوار، گناباد، تربت حیدریه و تربت جام در مجموع 177 پایگاه شامل :76 پایگاه شهری و 101 پایگاه جاده ای به صورت 24 ساعته به زائران ارائه می دهند.

به گزارش ایسکانیوز دکتر رضا وفایی نژاد گفت: در مجموع لجستیک ما، 191 آمبولانس فعال, 15 اتوبوس آمبولانس و 2 بالگرد در سطح استان خدمات اورژانسی ارائه می دهند.

مدیر فوریت های پزشکی مشهد گفت: از مجموع 54 بیمارستان در سطح استان 32 بیمارستان در شهر مشهد و 22 بیمارستان در سایر شهرهای استان خدمات بستری انجام گرفته و به تمامی زائرانی که با فرم ارجاع از طرف پزشکان به بیمارستان شوند خدمات پزشکی و بستری رایگان صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه اورژانس 115 استان خراستان رضوی از تاریخ 27 آبان تاکنون، تعداد ۱۸۷۷۰ ماموریت را انجام داده است افزود: از این تعداد ماموریت، ۱۵۱۶ مورد تصادفی با انتقال ۱۳۳۰ نفر به بیمارستان و درمان سرپایی ۱۸۱ نفر و
تعداد ۱۷۲۵۴ ماموریت غیرتصادفی با انتقال ۷۸۲۸ نفر به بیمارستان و درمان سرپایی ۸۷۳۰ صورت گرفته است .

پوشش مسیر زائران تا حرم مطهر با191 آمبولانس، 5 اتوبوس آمبولانس و 2 بالگرد در دهه آخر صفر

وی افزود: در روزهای اربعین و شهادت حضرت رسول اکرم (ص) و در روز شهادت امام رضا (ع) برنامه های ویژه اسقرار آمبولانس ها در محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی را داریم به نحوی که علاوه بر 41 پایگاه شهری در 23 نقطه در مشهد آمبولانس های اورژانس در محورهای منتهی به حرم مطهر جهت خدمت به زائران مستقر هستند.
دکتر وفایی نژاد در ادامه گفت :ستاد هدایت عملیات بحران و مرکز eoc نیز به صورت شبانه روزی در صورت اتفاقات احتمالی فعال است.

700700

کد خبر: 708680

وب گردی

وب گردی