فعالیت موج جدید بارشی از ظهر امروز در کشور

موج جدیدی از بارش ها از ظهر امروز در غرب کشور از استان های ایلام و کرمانشاه آغاز می شود.

به گزارش ایسکانیوز،کارشناس هواشناسی با اشاره به ظاهرشدن ابرها در مناطق غربی کشور گفت: تا پیش از ظهر امروز بارش ها از ایلام و کرمانشاه آغاز و با گذشت زمان این بارش ها به داخل کشور گسترده می شود.


اصغری افزود: اوج بارندگی ها در ایلام و کرمانشاه است و هرچه زمان می گذرد هسته مرکزی بارش ها به کوه های زاگرس مرکزی و استان های چهارمحال و بختیاری، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کردستان و آذربایجان غربی کشیده می شود.


وی گفت: پنج شنبه و جمعه هم شاهد ادامه بارش ها در استان های تهران، البرز، زنجان، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، اصفهان، قم و مرکزی خواهیم بود.


کارشناس هواشناسی افزود: با بروز بارندگی ها و بارش برف در ارتفاعات، شاهد کاهش دما در استان های غربی، شمالی و ارتفاعات خواهیم بود و از روز جمعه به بعد در استان های گلستان، خراسان شمالی، رضوی و سمنان نیز بارندگی خواهیم داشت.


اصغری گفت: بارش ها با سرعت زیاد و کوتاه مدت از عصر امروز، فردا و پس فردا به صورت رگباری خواهد بود و پدیده مشترک در اکثر مناطق وزش باد است.


وی افزود: موج بعدی بارندگی در کشور از نیمه دوم هفته آینده با شدت بیشتری خواهد بود.


اصغری همچنین درخصوص وضع جوی پایتخت نیز گفت: هم اکنون تهران غبارآلود است و از امشب شاهد بارندگی خواهد بود که این بارندگی فردا نیز ادامه خواهد داشت.


کارشناس هواشناسی افزود: دمای هوای امروز تهران نیز چند درجه کاهش خواهد داشت.

منبع : صدا و سیما

700/705

کد خبر: 708719

وب گردی

وب گردی