سومین سوگواره «سرخ، سیاه به رنگ عشق» با خواندن بیانیه هیات داوران و اعلام برگزیدگان و اهدای جوایز به آن‌ها به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی برج میلاد تهران، در اختتامیه این سوگواره که با حضور هنرمندان، هیات داوران و مسوولان برج میلاد سه‌شنبه، ۹ آذرماه برگزار شد، مسعود زنده‌روح کرمانی - دبیر این دوره از سوگواره - گفت: در طول سه دوره برگزاری سوگواره «سرخ، سیاه به رنگ عشق» ۱۸ هزار اثر به دبیرخانه ارسال شده که ارسال این آثار نشان‌دهنده اهمیت برگزاری این سوگواره است که مسوولان برج میلاد تهران اهتمام ویژه‌ای به برگزاری آن دارند.

او ادامه داد: برگزاری چنین رویدادی لیاقت می‌خواهد، چون این همه آثار در عرصه هنر مذهبی در رشته‌های عکاسی، نقاشی، تصویرگری و پوستر تولید شده است. باید گفت که محرم و صفر با زندگی ما ایرانی‌ها عجین شده و امکانی را فراهم کرده است که هنرمندان آثار خود را خلق کنند.

زنده‌روح با اشاره به سومین سوگواره «سرخ، سیاه به رنگ عشق» گفت: امسال با وجود آن‌که فراخوان سوگواره را بسیار دیر اعلام کردیم و هنرمندان فقط ۵۰ روز فرصت ارسال آثار را داشتند، بیش از پنج هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد که بیشترین آثار مربوط به بخش عکاسی بوده است.

به گفته دبیر سوگواره، نکته جالب توجه این است که شرکت‌کنندگان در این سوگواره از سراسر ایران بودند که نشان‌دهنده اهمیت و شناخته شدن این سوگواره است. همچنین از زمان اعلام فراخوان سوگواره بیش از ۲۲ هزار نفر از سایت سوگواره دیدن کرده‌اند که نشان می‌دهد که برگزارکنندگان مسیر درستی را طی کرده‌اند.

در ادامه مراسم، حامد رهنما - مدیر فرهنگی و ارتباطات و دبیر سوگواره خیمه‌ها و نجواها - گفت: تولید آثار هنری، بویژه از سوی هنرمندان جوان و توجه به این نسل از برنامه‌های برج میلاد است که با اجرای این سوگواره درصدد تحقق آن هستیم.

وی ادامه داد: درصدد هستیم با هماهنگی سازمان زیباسازی، صداوسیما و سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران، آثار خلق‌شده را در سطح وسیع‌تری در شهر تهران به‌نمایش بگذاریم.

بخش بعدی مراسم، نقاله‌خوانی استاد ورمزیار بود که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

در پایان نیز افشین شاهرودی - عکاس - به‌عنوان یکی از اعضای هیات داوران، بیانیه این هیات را در چهار بخش نقاشی، عکاسی، تصویرگری و پوستر خواند و گفت: همواره یکی از آرزوهایم این بود که برج میلاد در خدمت اهالی هنر باشد و با برگزاری این سوگواره و همچنین جشنواره‌های هنری دیگر، من را به این آرزویم رساند.

سپس برگزیدگان این دوره از جشنواره به این شرح معرفی شدند:

بخش عکاسی: نفر اول: سیدحسین حسینی، نفر دوم: معین مطلق، نفر سوم: مقداد مددی

بخش نقاشی: رتبه اول: رضا جماعتی، رتبه دوم: سمیرا رفیعی، رتبه سوم: عبدالرسول شریفی

بخش پوستر: رتبه اول: مرتضی رحمتی، رتبه دوم: کلثوم آفتابی، رتبه سوم: محمدرضا حافظی

بخش تصویرسازی: رتبه اول: افروز قلی‌زاده، رتبه دوم: محسن محمد میرزایی، رتبه سوم: مهدی مزرعه فراهانی

پایان‌بخش این مراسم افتتاح نمایشگاه آثار راه‌یافته به این دوره از سوگواره بود. این نمایشگاه تا ۱۷ آذرماه از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ میزبان علاقه‌مندان در گالری هنری برج میلاد تهران است.

504/101

کد خبر: 708762

وب گردی

وب گردی