کاهش تولید اوپک روزانه یک تا ۱.۲ میلیون بشکه خواهد بود

وزیر نفت گفت: کاهش تولید نفت اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) یک میلیون تا یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه در روز خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت نفت، بیژن زنگنه پیش از آغاز یکصد و هفتاد و یکمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک همچنین درباره رقم صادرات نفت ایران گفت: صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران روزانه ٢ میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه در روز است.

نورالدین بوطرفه، وزیرانرژی و معادن الجزایر ٦ آذرماه پس از دیدار با زنگنه در تهران به خبرنگاران گفته بود: پیشنهاد دولت الجزایر مبنی بر کاهش یک میلیون و ١٠٠ هزار بشکه ای تولید اعضای اوپک در دیدار امروز با وزیر نفت ایران ارائه شد که این پیشنهاد قرار است از سوی ایران بررسی شود و در نشست ١٧١ اعضای اوپک به جمع بندی نهایی برسیم.

وزیر انرژی و معادن الجزایر از پیشنهاد کاهش تولید ٦٠٠ هزار بشکه ای به کشورهای غیرعضو اوپک خبر داده و گفته بود: باید جلو کاهش قیمت نفت که سبب آسیب به اقتصاد جهان شده است، گرفته شود.

یکی از حساس‌ترین نشست‌های اوپک امروز (چهارشنبه، ١٠ آذرماه) و از دقایقی پیش با حضور وزیران نفت ١٤ کشور عضو اوپک و هیئت‌های همراه در وین آغاز شده است. بررسی بازار نفت و تصمیم گیری درباره توافق الجزایر در دستور کار یکصد و هفتاد و یکمین نشست ١٤ عضو این سازمان قراردارد.

101/401

کد خبر: 708767

وب گردی

وب گردی