ادامه ساماندهی و اسکان بی‌خانمان‌ها در تهران/ شهروندان حضور آسیب‌دیدگان را به ۱۳۷ اطلاع دهند

ساماندهی و اسکان بی‌خانمان‌ها در تهران ادامه داردو شهرداری تهران از مردم خواسته وقتی این اشخاص را دیدند به ۱۳۷ اطلاع دهند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبرآنلاین برنامه شهرداری تهران برای اسکان بیخانمانها در سراسر پایتخت ادامه دارد. در همین رابطه رییس اداره آسیب های اجتماعی معاونت اجتماعی منطقه 7 گفت: با توجه به شروع فصل سرما و به منظور حمایت از افراد آسیب‌دیده، تمام افراد کارتن خواب و بی‌سرپناه در سطح منطقه شناسایی و به گرمخانه منتقل می شوند.
مهدی سعیدی با اعلام این مطلب افزود: متأسفانه افراد آسیب دیده به دلایلی در پارک‌ها و اماکن مخروبه سطح شهر زندگی می‌کنند.
او گفت: این افراد که عمدتاً بی‌خانمان هستند در فصول سرد سال دچار مشکلات فراوانی می‌شوند و مردم هم از مسؤولان انتظار ساماندهی آنها را دارند.
رییس اداره آسیب های اجتماعی معاونت اجتماعی منطقه 7 اظهار داشت: شهرداری نیز با توجه به رسالت‌ کاری خود و با هدف حمایت از این قشر آسیب‌پذیر نسبت به ساماندهی کارتن خواب ها و انتقال آنها به نزدیکترین مددسرای اضطراری آقایان و مددسرای چیتگر اقدام کرد.
او گفت: شهرداری منطقه شبانه نسبت به جمع‌آوری افراد کارتن خواب اقدام می‌کند و آنها را به مددسراها منتقل می کند.
سعیدی در پایان یادآور شد: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های حمایتی و انتظامی بتوانیم در فصل زمستان نسبت به اجرای این طرح اقدام و مانع بروز برخی مشکلات برای این افراد شویم.

تجهیز و راه اندازی مددسرای دائمی ویژه افراد آسیب پذیر درمنطقه 14
شهردار منطقه 14 تهران نیز از تجهیز و راه اندازی مدد سرای دائمی ویژه افراد آسیب پذیر در این منطقه خبر داد. فرهود حمیدی فراهانی با اعلام این خبر گفت: مددسرای اجتماعی منطقه 14 با هدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، ساماندهی افراد بی سرپناه و کارتن خواب، ارتقاء سلامت و امنیت اجتماعی و همچنین ارائه خدمات مطلوب به آسیب دیدگان اجتماعی با ظرفیت 70نفر مددجو، ویژه کارتن خواب ها و افراد در راه مانده با محوریت قشر سالمند در منطقه 14 راه اندازی شد.
او در ادامه با تشریح فعالیت ها و خدمات این مرکز اعلام کرد: در این مددسرا خدمات مشاوره ای، کارگاه های روانشناسی ، پزشکی و تامین نیازهای اولیه شامل سر پناه، وعده غذایی گرم، پوشاک و...به مددجویان ارائه می‌شود.
شهردار منطقه 14 با مهم برشمردن امر توانمندسازی و مهارت آموزی افراد آسیب دیده گفت: یکی ازاهداف اصلی مددسرای دائمی منطقه 14 توانمند سازی مددجویان است و به همین منظور دوره های کارآفرینی ویژه افراد آسیب دیده در این مرکز برگزار خواهد شد.
حمیدی فراهانی با اعلام آمار پذیرش 25 نفر مددجو در روز اول راه اندازی این مرکز گفت:علاوه بر پذیرش آزاد مددجویان در این مرکز، گشت های ویژه ای نیز جهت شناسایی و جمع آوری افراد آسیب دیده وکارتن خواب ها در سطح نواحی 6گانه منطقه14 تعبیه شده اند که به صورت شبانه روزی در حال فعالیت می باشند.تمام افراد شناسایی شده توسط این گشت ها به مددسراهای منطقه منتقل و به عنوان مددجو پذیرش می شوند.

حرم شهر ری محل اسکان بی خانمانها می شود
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 نیز از گشت های شبانه روزی به منظور ساماندهی و اسکان افراد آسیب دیده اجتماعی در این منطقه جنوبی با اولویت فضاهای پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و بقعه های متبرکه خبرداد.
عبدالحسین مسلمی با بیان این مطلب گفت: مددسرای اجتماعی منطقه 20 برای اسکان آسیب دیدگان اجتماعی مهیا شده است که با توجه به ورود توده سرمایی به شهر تهران، گشت های ویژه شبانه روزی از سوی کارشناسان و مددکاران انجام می شود تا افراد بی سرپرست و کارتن خواب ها به محل های اسکان اضطراری راهنمایی شوند.
مسلمی با اشاره به اینکه فضاهای پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امام زادگان و بقعه های متبرکه از اماکن اولویت دار برای رسیدگی به افراد بی سرپناه هستند، افزود: افراد بی خانمان علاوه بر اسکان و پذیرایی با غذای گرم از خدمات پزشکی، درمانی، بهداشتی و مشاوره ای نیز بهره مند می شوند و در صورت علاقه مندی می توانند جذب مراکز کارآفرینی این منطقه نیز بشوند.
او ادامه داد: شهروندان برای مشارکت با مدیریت شهری و کمک به کارتن خواب ها می توانند در صورت رویت این افراد، نشانی آنها را از طریق سامانه 137 اعلام کنند تا گشت های ویژه عوامل شهرداری نسبت به اعزام این افراد به مددسرای اجتماعی اقدام کنند.
مسلمی گفت: راهنمایی و اعزام بی سرپناهان با حضور گروه های مشاوره و مددکاران اجتماعی انجام می شود تا این افراد به صورت داوطلبانه و با رضایت فردی به اماکن اسکان اضطراری منتقل شوند.
معاون شهردار منطقه 20 یادآور شد: مددسرای اجتماعی شهرداری منطقه 20 در سه راه ورامین شهرری واقع شده است و شهروندان علاقه مند می توانند با اهدای کمک های غیرنقدی در حمایت از افراد آسیب دیده اجتماعی سهیم شوند.

700700

کد خبر: 708773

وب گردی

وب گردی