وظیفه جوان انقلابی روشنگری و مطالبه‌گری است

گردهمایی جوانان انقلابی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، داود گودرزی رئیس بسیج دانشجویی کشور در گردهمایی جوانان انقلابی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد در سخنانی با بیان اینکه بر اساس بیانات مقام معظم رهبری راه‌حل رفع مشکلات کشور استفاده از ظرفیت جوانان است اظهار داشت: اگر می‌خواهیم فرهنگ عمومی کشور، مشکلات اقتصادی و ... توسعه و پیشرفت یابد باید از ظرفیت جوان انقلابی استفاده کنیم.

وی وظیفه جوان انقلابی را روشنگری و مطالبه گری عنوان کرد و گفت: باید ظرفیت جوان انقلابی را به میدان آوریم و اگر می‌خواهیم آرامش، امنیت، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ... را حفظ کنیم باید از جوان انقلابی کمک بگیریم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در ادامه سخنان خود به ۵ شاخص جوان انقلابی از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: بازتعریف اندیشه‌های انقلاب اسلامی ازجمله مهمترین این وظایف بوده چرا که تاکنون اندیشه‌های انقلاب به‌خوبی در جامعه ارائه و عملی نشده است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با تاکید بر اینکه واقع‌بین بودن و تحلیل درست از مشکلات و مسائل کشور یکی دیگر از وظایف مهم جوان انقلابی محسوب می‌شود افزود : همچنین شفاف کردن خطوط فاصل با دشمن از دیگر وظایف جوان انقلابی است.

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌ها کرسی آزاداندیشی، مناظرات و جلسات مختلف برگزار شود گفت: در این جلسات باید قانون رعایت شود و توهین به مقدسات صورت نگیرد و اظهارنظرها بر اساس استدلال و منطق باشد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با تأکید بر جهاد تبیین و حرف زدن منطقی و با استدلال با مردم بیان داشت: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری باید جوان انقلابی دو جهاد روشنگری و تبیین داشته باشد چرا که الان تکلیف جوان انقلابی بیان واقعیات است.

گودرزی با تأکید بر اینکه باید موانع بر سر راه پیشرفت کشور اعلام شود و به شبهات پاسخ داده شود گفت: دولت، مجلس، قوه قضائیه و همه مسئولان بر اساس شاخص‌ها موردنقد جوان انقلابی باید قرار گیرند البته باید تأکید کرد که نقد جوان انقلابی نیز باید دلسوزانه و عالمانه باشد چرا که ما دنبال مچ‌گیری نیستیم

گودرزی با طرح این سؤال که فقط با شعار دادن و برگزاری همایش جلوی فساد در کشور گرفته‌شده است؟ گفت: جوان انقلابی اجازه نمی‌دهد تنها شعار سر داده شود چرا که نمره همه مسئولان کشور شامل دولت، نمایندگان، قوه قضائیه و ... در این زمینه زیر ۱۰ است.

وی با تاکید بر اینکه امروز قاچاق کالا از مبادی رسمی کشور از جمله مناطق ویژه اقتصادی انجام می‌گیرد گفت: این‌گونه قرار است که بیکاری از بین برود و اقتصاد داخلی کشور رونق بگیرد؟

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه جوان انقلابی باید برای پیشرفت کشور کارهای بزرگ انجام دهد تصریح کرد: جوان انقلابی باید «خرمشهرها» را در اقتصاد و فرهنگ فتح کند.

حجت الاسلام قدرتی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان نیز جوان انقلابی را نسخه شفابخشی نه فقط برای کشورمان بلکه برای جامعه بشری برشمرد و گفت: اگر این مقوله اتفاق بیفتد نتیجه آن انشالله مقدمه ظهور حضرت قائم (عج) خواهد بود وی مهمترین ویزگی جوان انقلابی را احساس مسئولیت و مطالبه گری دانست و گفت: جوان انقلابی نسبت به نظام سلطه تحلیل دارد و اهل یأس و نومیدی نیست.

گردهمایی جوانان انقلابی با تلاش بسیج دانشجویی و معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در واحد خرم آباد برگزار شد.

201

کد خبر: 708841

وب گردی

وب گردی