تاج تهدید تحریم علیه AFC را عملی می‌کند

اعضای فدراسیون فوتبال ایران در مراسم معرفی برترین‌های فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۶ شرکت نخواهند کرد تا بدین صورت تهدید تاج عملی شود.

به گزارش ایسکانیوز، کمتر از 20 روز قبل، یعنی در روز 23 آبان بود که مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران در نامه‌ای به شیخ سلمان ضمن اشاره به دستاوردهای فدراسیون فوتبال ایران در سال 2016 نسبت به لیست منتشر شده نامزدهای جوایز سالیانه کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض خود را اعلام کرد.

وی در پایان این نامه عنوان کرده بود که خودش و سایر نمایندگان فدراسیون ایران در این مراسم شرکت نمی‌کنند تا بدین شکل اعتراض‌شان را بیان کرده باشند.

نامه تاج سه روز بعد با واکنش AFC همراه شد و این کنفدراسیون در نامه‌ای برای فدراسیون ایران اعلام کرد که لیست نامزدهای دیگر در چهار بخش دیگر متعاقباً اعلام خواهد شد که این اتفاق نیز رخ داد.

رئیس فدراسیون ایران در ادامه این ماجرا گفت که اعتراضش به AFC همچنان پابرجاست تا مشخص شود که گزینه «تحریم» مراسم برترین‌های آسیا همچنان روی میز او قرار دارد.

تاج سرانجام وعده‌ خود را عملی کرد، چرا که نه او و نه هیچ نماینده دیگری از ایران امروز راهی ابوظبی نمی‌شود تا در مراسم معرفی برترین‌های قاره کهن در سال 2016 شرکت کند.

قرار بود از کشورمان مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون، علیرضا اسدی به عنوان دبیر فدراسیون و امین جمالی نیز به عنوان مسئول امور بین‌المللی فدراسیون راهی ابوظبی شوند تا در این مراسم که از ساعت 19 بعد از ظهر به وقت تهران برگزار می‌شود، شرکت کنند، اما این سفر انجام نشد.

البته در مراسم امروز AFC یک ایرانی حضور خواهد داشت. علی کفاشیان که 10 اردیبهشت 95 به عنوان نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در منطقه آسیای میانه انتخاب شد، با توجه به پستی که در این کنفدراسیون دارد، به ابوظبی رفته است.

فقط سه بازیکن ایرانی به عنوان سه نامزد نهایی برترین فوتسالیست‌های آسیا در سال 2016 انتخاب شده‌اند که معرفی بهترین بازیکن آسیا نیز در مراسم دیگری انجام می‌شود. در واقع هیچ ایرانی امروز در مراسم AFC جایزه دریافت نمی‌کند.

401/101

کد خبر: 708874

وب گردی

وب گردی