دانشگاه دریانوردی چابهار میزبان جشنواره بزرگ اقوام

دانشگاه دریانوردی وعلوم دریایی چابهار بزودی میزبان جشنواره بزرگ اقوام است،جشنواره ای که شور خاصی رابه دانشجویان این دانشگاه بخشیده و اقوام مختلفی هم چون کرد،بلوچ،لر،ترک وترکمن تاکنون برای شرکت درآن اعلام آمادگی کردند.

به گزارش ایسکانیوز؛جنید باران زهی سردبیر غرفه قوم بلوچ جشنواره گفت:، غرفه قوم بلوچ به دوقسمت پذیرایی وصنایع دستی تقسیم می شود که علاوه بر به نمایش گذاشتن غذا ها وصنایع دستی محلی،آن ها برای علاقه مندان نیز به فروش می رسد.

وی، مشک زدن، پخت نان محلی با تنور گلی، موسیقی و رقص بلوچی را ازدیگر برنامه های غرفه بلوچ دانست وتصریح کرد: دراین غرفه کارهای سفالی کلپورگان(سفال جهانی بلوچ) به نمایش گذاشته می شود وبازی های محلی هم چون چوک،چونگ وکتار نیز اجرامی شود.

وی از استقبال دانشگاه های سطح استان هم چون دانشگاه سیستان وبلوچستان، مرکز آموزش عالی ولایت ایرانشهر ومجتمع آموزش عالی سراوان از این جشنواره گفت وخاطرنشان کرد:این دانشگاه‌هاو موسسات آموزش عالی اعلام آمادگی کردند تا ازاین جشنواره بازدید کنند و ما سعی می‌کنیم تا از اساتید ودانشجویان این دانشگاه ها درچگونگی اجرای هرچه بهتر جشنواره راهنمایی بگیریم.

به گفته این هنرمند هدف اصلی برگزاری جشنواره اقوام شناساندن فرهنگ ها وآیین های قومیت های مختلف به دانشجویان است واین جشنواره در نوع خود کم نظیراست.

باران زهی هم چنین گفت:در پایان جشنواره بین غرفه ها داوری وغرفه برتر مشخص می شود وامیدواریم دانشگاه ازاین حرکت خودجوش دانشجویی حمایت هم جانبه کند.

منبع : ایسنا

203/101

کد خبر: 708993

وب گردی

وب گردی