آمازون هوش مصنوعی تشخیص چهره خود را رونمایی کرد

تاکنون در خصوص توانایی های هوش مصنوعی گوگل و مایکروسافت در تشخیص چهره افراد چیزهای زیادی شنیده اید، اما به تازگی غول خرده فروشی آنلاین نیز به این رقابت اضافه شده و با معرفی «Amazon Rekognition» قصد دارد یک پلتفرم یادگیری عمیق را به رایگان در اختیار توسعه دهندگان قرار دهد.

به گزارش ایسکانیوز؛قابلیت های سرویس هوشمند تشخیص چهره آمازون مشابه محصول دو رقیب دیگر است. این هوش مصنوعی می تواند از روی عکس ها چهره، هویت افراد، حالات و احساسات آنها را تشخیص دهد. اما ویژگی جالب سرویس Rekognition دقت بالای آن در تشخیص نژاد سگ ها از روی تصویر آنهاست.

آمازون قصد دارد API این سرویس را در اختیار توسعه دهندگان قرار دهد تا آنها بتوانند به طریق احراز هویت از روی چهره یک لایه امنیتی اضافه تر را به اپلیکیشن های خود بیافزایند. ضمن این که می توان از آن برای مدیریت اتوماتیک تصاویر و برچسب زدن های هوشمند در اپلیکیشن های مدیریت عکس استفاده کرد.

سرویس مورد بحث از امروز و به صورت رایگان در برخی مناطق از جمله ویرجینیای شمالی، اورگان و کشور ایرلند در دسترس کاربران خواهد بود.

آمازون هم زمان با معرفی Rekognition، دو سرویس مبتنی بر هوش مصنوعی دیگر را نیز رونمایی کرده است؛ Amazon Polly یک ابزار هوشمند تبدیل متن به گفتار است و Amazon Lex نیز ابزاری برای توسعه ربات های گفتگو کننده (chatbot) به شمار می رود. دستیار صوتی الکسا در بلندگوهای هوشمند Echo این شرکت از همین ابزار برای پاسخ دهی به سوالات کاربران استفاده می کند.

اقدام امروز آمازون در معرفی این سرویس های جدید در حالی انجام می گیرد که تنها یک هفته از اعلام گوگل مبنی بر ارائه خدمات هوش مصنوعی بر بستر ابری می گذرد. با استفاده از سرویس ابری هوشمند گوگل می توان احساسات را از میان جملات متنی استخراج کرد، یا برای موقعیت های شغلی خالی افراد مناسبی را یافت.

منبع: دیجیاتو

203/101

کد خبر: 708999

وب گردی

وب گردی