رئیس جمهوری ونزوئلا از توافق اوپک استقبال کرد

رئیس جمهوری ونزوئلا از توافق روز چهارشنبه (٣٠ نوامبر، دهم آذر ماه) وزیران نفت و انر‍ژی سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) برای کاهش تولید نفت استقبال کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری پرسنا لاتینا، نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا، در پیامی گفت: من ضمن تبریک این توافق به شریکانمان در اوپک، از آنان برای دستیابی به این توافق مهم به منظور ایجاد ثبات در بازار نفت، تشکر می کنم.

اعضای اوپک در نشست ٣٠ نوامبر وین با اجماع با کاهش تولید مشترک به میزان یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه در روز و تعیین سقف ٣٢ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه برای تولید نفت به منظور جلوگیری از مازاد عرضه در بازار و بهبود قیمت ها و معافیت ایران از کاهش تولید، موافقت کردند.

وی همچنین با اشاره به حمایت دیگر کشورهای تولید کننده عمده نفت غیرعضو اوپک و پیوستن آنان به این توافقنامه برای کاهش سطح تولید، افزود: دو سال تلاش برای بهبود بازار و دستیابی به قیمت های عادلانه، واقعی و با ثبات صورت گرفته است؛ من همچنین از کشورهای تولید کننده غیر عضو اوپک تشکر می کنم.

به گفته رئیس جمهوری ونزوئلا، این کشور از میانه سال ٢٠١٤ که قیمت های نفت خام روند کاهشی پیدا کرده بود، به تلاش های گسترده و زیادی برای افزایش وحدت میان کشورهای اصلی تولید کننده نفت به منظور اقدام مشترک برای ایجاد ثبات در بازار نفت، دست زده است.

توافقنامه اخیر اوپک به منظور کاهش تاثیرهای منفی مازاد تولید در دو سال گذشته از یکم ژانویه ٢٠١٧ و به مدت ٦ ماه اجرا خواهد شد و قابل تمدید خواهد بود.

101/402

کد خبر: 709039

وب گردی

وب گردی