فاضل میبدی:لغو سخنرانی ها  پتکی بر سر و دندان همه نظام است

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه لغو سخنرانی ها فقط به دولت لطمه نمی زند بلکه این موضوع پتکی بر سر و دندان همه نظام است گفت: باید متولیان جمهوری اسلامی اگر واقعا دلشان برای نظام جمهوری اسلامی سوخته است جلوی این جریانات را بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی فاضل میبدی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با ایسکانیوز، با اشاره به لغو سخنرانی های اخیری که صورت گرفته است، گفت: عده ای از اول انقلاب تا به حال در این فکر بودند تا در این مملکت سامانی صورت نگیرد و همیشه جامعه را دوقطبی نگه دارند تا منافع خودشان حفظ شود. یکی از کارهای بد و زشتی که معمولا این جریان مرتکب می شده لغو سخنرانی ها بوده است.لغو سخنرانی فردی برخلاف حقوق اولیه انسان، قانون اساسی و هر چیزی جزو حقوق انسانیت است.

حجت الاسلام میبدی با اشاره به لغو سخنرانی مطهری، ادامه داد: به نظر من این لغو سخنرانی ها از جایی هدایت می شود که هدایت گران این جریان نه علاقه مند به جمهوری اسلامی هستند، نه علاقه مند به ایران و نه منافع ملی ما را می شناسند، آنها به هر حال از جایی دستور می گیرند که مربوط به ایران نیست و فقط به هر قیمت که باشد به دنبال منافع خودشان هستند.

وی افزود: لغو سخنرانی مثل آقای مطهری با هیچ منطق و بیانی قابل توجیه نیست، برای این که ایشان هم معتقد به انقلاب، معتقد به نظام، معتقدبه امام و معتقد به اسلام است. چرا باید کسی که در چارچوب اسلام فکر و عمل می کند سخنرانی اش لغو شود؟ او هم بالاخره یک منتقد است، اگر بخواهیم دهان هر منتقدی را ببندیم باید دهان خیلی ها را بست و هر جامعه ای هم که دهان منتقدانش را بسته است تبدیل به یک استبداد محض و زود هم از هم پاشیده شده است. بالاخره ما تابع اسلام و تابع قانون اساسی هستیم.

عضو مجمع محققین با بیان این که نباید جلوی سخنرانی کسی را به دلیل انتقاداتش بگیریم، افزود: باید متولیان جمهوری اسلامی اگر واقعا دلشان برای نظام جمهوری اسلامی سوخته است جلوی این جریانات را بگیرند. جریان بسیار خطرناکی است که در دنیا آبروی ما را می برد، نظام سیاسی ما را زیر سوال می برد و می گویند در جامعه اسلامی که محدودیتش در این حد است یک سخنرانی را در خارج از موازین قانون به هم می زنند نمی شود به این جامعه اعتماد کرد و در ادامه ضربه های اقتصادی، سیاسی، وارد می شود.

حجت الاسلام میبدی در پاسخ به این سوال که آیا این لغو سخنرانی ها در جهت تخریب دولت است، گفت: معتقدم بالاتر از تخریب دولت است، در تخریب نظام است. به نظر من کسانی که این جریان را هدایت می کنند دنبال تخریب نظام هستند، بالاخره این روال ضررش فقط به آقای روحانی برنمی گردد، دنیا نمی گوید دولت، می گوید در نظام جمهوری اسلامی سخنرانی مطهری لغو شد.

وی در پایان با بیان این که این موضوع لطمه اش به روحانیت، اسلام و نظام وارد می شود، گفت: بیرون از جامعه ایران اینگونه به این موضوع نگاه می کنند، نمی آیند بگویند دولتی هست، نظامی هست، روحانیتی است، یک اسلامی است اینها را جدا کنیم و فقط این موضوع به دولت لطمه بخورد و این موضوع پتکی بر سر و دندان همه نظام است.

300/302

کد خبر: 709046

وب گردی

وب گردی