طوفان در 4  شهر کشور/ به 370 نفر از هموطنان متاثر از برف امدادرسانی شد

سخنگوی سازمان امداد و نجات به تشریح وضعیت سیل و ابگرفتگی ،برف و کولاک و طوفان در کشور از ١١ الی ١٢ آذر سال جاری تا ساعت ١٩ پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز،سید مصطفی مرتضوی با اشاره به وضعیت سیل و آبگرفتگی در کشور به ایسکانیوز گفت: 5 استان کشور شامل آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، چهارمحال، خوزستان، کهگیلویه، کردستان و لرستان تحت تاثیر سیل قرار گرفتند.

وی ادامه داد: ماموران سازمان امداد و نجات در حال امداد رسانی به 11 شهر و روستا هستند و تعداد افرادی که از در این مناطق خدمات امدادی دریافت کردند تا کنون 125 نفر بوده است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات افزود: ماموران سازمان امداد و نجات موفق شدند 27 واحد از منازل مسکونی را از آب تخلیه کنند و در طی این عملیات ها از 10 دستکاه موتور پمپ و لجن کش استفاده کردند. امدادگران در 24 تیم(98 نفر) در حال امداد رسانی به مناطق ذکر شده هستند.

وی با اشاره به وضعیت برف و کولاک در سطح کشور گفت: 8 استان کشور از جمله استان های آذربایجان شرقی وغربی، اصفهان، چهارمحال بختیاری ، گلستان، کهگیلویه، مازندران و همدان تحت تاثیر برف و کولاک قرار گرفته اند.

مرتضوی افزود: ماموران سازمان امداد و نجات در 12 تیم (39 نفر) به 370 نفر از هموطنان خدمات امدادی ارائه کردند. همچنین امدادگران در 9 محور از استان های ذکر شده حضور پیداکرده و خدمات مربوطه را ارائه کردند و موفق به امدادرسانی به 129 دستگاه خودرو که در برف و کولاک گرفتار بودند ، شدند.

وی با اشاره به وضعیت طوفان در سطح کشور اضافه کرد : 2 استان ماندران و خراسان شمالی شامل شهرستان های مانه و سملقان، بهشهر، نکا و سوادکوه تحت تاثیر طوفان قرار داشتند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات تاکید کرد: امدادگران در 17 تیم (58 نفر) در 14شهر و روستا ، به 589 نفر از هموطنان متاثر از طوفان خدمات امدادی ارائه کردند.

700/701

کد خبر: 709063

وب گردی

وب گردی