کنایه پوتین به اوباما برای سرکوب سیاهان

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه اگر مارتین لوتر کینگ رهبر فقید سیاه پوستان آمریکا زنده بود، از ریاست جمهوری باراک اوباما خوشحال ولی همزمان از سرکوب هم نژادان خود بر اثر اقدام های خودسرانه پلیس ناراحت می شد.

به گزارش ایسکانیوز، ولادیمیر پوتین روز جمعه در نشست شورای فرهنگ و هنر روسیه در شهر سن پترزبورگ گفت: مارتین لوتر کننگ اگر می دید پلیس آمریکا با سیاه پوستان چگونه رفتار می کند، بسیار ناراحت می شد.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه به نقل از سخنان رئیس جمهوری این کشور نوشت: رهبر فقید سیاه پوستان آمریکا و بیان کننده جمله معروف «من آرزو دارم»از اینکه اکنون در راس این کشور یک سیاه پوست قرار دارد، خوشحال می شد، اما این موضوع که اقدام های خودسرانه پلیس در مورد جمعیت سیاه پوستان ادامه می دارد، او را ناراحت می کرد.
به گزارش ایرنا، در دو دوره ریاست جمهوری اوباما به ویژه چهار سال گذشته بارها ماموران پلیس آمریکا با ادعای انجام وظیفه مرتکب قتل سیاه پوستان از جمله جوانانی شدند که هیچ اسلحه ای نداشتند یا اقدام تبهکارانه ای انجام نداده بودند و دهها فیلم و عکس نیز از بدترین برخوردهای ممکن از سوی ماموران با سیاهپوستان نیز در فضای مجازی قابل دسترسی است.
چندین شهر در ایالت های مختلف آمریکا از جمله شیکاگو، بالتیمور و باتون روژ لوئیزیانا نیز پیش از این به علت اعتراض های مشترک از سوی سفیدپوستان و سیاه پوستان علیه خشونت های رو به افزایش پلیس که یادآور تبعیض های نژادی است، پس از سرکوب های گسترده ماموران امنیتی و نیروهای وِیژه فدرال شاهد بروز ناآرامی های دامنه داری شد.

300/300

کد خبر: 709065

وب گردی

وب گردی