16 آذر نماد استقلال طلبی دانشگاه ها از سلطه بیگانگان است/ دانشگاه آزاد اسلامی به یک برند معتبر بین المللی تبدیل شده است

حسینعلی شیبانی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین پیش از خطبه های نماز جمعه این شهرستان سخنرانی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا و قرچک در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهیدان انقلاب اسلامی و مدافع حرم به واقعه تاریخی 16آذر ماه پرداخت و گفت : بعد از کودتاى 28 مرداد 1332، رژیم وابسته پهلوى که توانسته بود با کمک اربابان امریکایى بر اریکه قدرت باز گردد ، درصدد برآمد تا پایه هاى حکومت خود را تثبیت کند ، اما غافل از اینکه مقاومت مردم به طور کامل از بین نرفته و ایران در اولین فرصت خشم و انزجار خویش را نشان خواهد داد.


شیبانی ادامه داد : تظاهرات دانشجویان دانشگاه تهران، به عنوان اعتراض به ورود دنیس رایت، کاردار جدید سفارت انگلیس در ایران، از روز 14 آذر 1332، آ‎غاز گردید. دانشجویان دانشکده هاى مختلف در دانشکده هاى خود تظاهرات پرشورى علیه رژیم کودتا برپا کردند. رژیم پهلوى که به خوبى از خشم ملت و خصوصا دانشجویان نسبت به خود و اربابان امریکا از پیش آگاه بود، با تمام قوا متوجه دانشگاه شد.

صبح روز 16 آذر 1332، گارد تا دندان مسلح رژیم پهلوى براى اولین بار وارد صحن دانشگاه شد تا فریاد مخالفان را در گلو خفه کند.حادثه 16 آذر 1332، بعنوان یک روز مقاومت تاریخى در تاریخ دانشگاه ثبت شد. از آن پس، همه ساله به رغم کوشش رژیم و ساواک، دانشجویان دانشگاه تهران و دیگر دانشگاههاى سراسر ایران مراسماتی به یاد شهیدان آن روز برپا مى کردند و از آن به بعد 16آذر به نماد استقلال طلبی دانشگاه ها از سلطه بیگانگان تبدیل گشت.

شیبانی در ادامه صحبت های خود به لزوم پیروی از آرمان شهیدان تأکید کرد و در تعریف انقلابی واقعی گفت : به تأسی از کلام مقام معظم رهبری، انقلابی واقعی کسی است که دور از هیاهو و پست و مقام به دنبال خدمت به مردم باشد.

شیبانی ادامه داد : شهیدان هسته ای که سند مظلومیت ایران اسلامی هستند مثل شهریاری هاو علیمحمدی ها که فرزندان خلف دانشگاه بودند تا پای جان خود برای تحقق اهداف و آرمان های ارزشمند خود ایستادگی کردندو قدرت های جهان را به زانو درآورند.

دانشگاه آزاد اسلامی به یک برند معتبر بین المللی تبدیل شده است

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به خدمات ارزنده دانشگاه آزاد اسلامی به نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت : این دانشگاه که با درایت و تدبیر آیت الله هاشمی رفسنجانی و حمایت مستقیم امام راحل (ره) تأسیس شد ، امروز با تدبیر و درایت دکتر میرزاده ، به عنوان یک برند معتبر بین المللی تبدیل شده است .

شیبانی با برشمردن خدمات متنوع دانشگاه آزاداسلامی به عنوان بزرگ ترین دانشگاه حضوری جهان در عرصه های علمی ،پژوهشی،صنعت و...افزود : یقیناً خدمات ارزنده دانشگاه آزاداسلامی درکشور مشهود و غیر قابل کتمان بوده به طوری که بدون در نظر گرفتن تولیدات و افتخارات این دانشگاه، کشور در رنکینگ جهانی با افت قابل ملاحظه ای روبه رو خواهد شد.

وی با توجه به اشتیاق ادامه تحصیل جوانان و مشتاقان تحصیلات تکمیلی در سطح منطقه گفت : با حمایت های ریاست عالی دانشگاه و پیگیری های مستمر در خصوص تصویب رشته های متنوع در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری وهم چنین آماده نمودن زیرساخت های لازم از جمله تکمیل نمودن اعضاء هیأت علمی ،راه اندازی کارگاه های مجهزآموزشی و پژوهشی، آزمایشگاه های پیشرفته در زمینه های مختلف ، پیگیری احداث بیمارستان تخصصی و... دغدغه بسیاری از خانواده ها در این زمینه کاهش چشم گیری داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دیار15 خرداد در پایان از حمایت های امام جمعه ، فرماندار ، اعضاء شورای شهر و ریاست آموزش و پرورش شهرستان قرچک از این واحد دانشگاهی تقدیر و تشکر کرد و گفت : همه ما وظیفه داریم تا با برنامه ریزی صحیح و شتاب دادن به چرخه علمی ،کشوررا در رسیدن به اهداف بلند خود یاری رسانیم.

200

کد خبر: 709100

وب گردی

وب گردی