شاعری: تاکید برافزایش اختیارات محیط بانان به عنوان ضابط قضایی

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه دولت باید هر چه سریع تر لایحه حمایت از محیط بانان را به مجلس ارائه کند،گفت: هر چند بارها بر ارایه فوریت دار این لایحه تاکید شده اما همچنان مجلس در چشم انتظاری به سر می برد.

به گزارش ایسکانیوز، علی محمد شاعری، بر لزوم ارائه سریع تر لایحه حمایت از محیط بانان به مجلس تاکید کرد و افزود: با وجودی که مقرر شد دولت هرچه سریع تر این لایحه را تنظیم و به مجلس ارائه کند اما ما همچنان منتظر ارائه آن به مجلس هستیم.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با تصویب و اجرای لایحه حمایت از محیط بانان مشکلات اجتماعی این قشر رفع می شود، ادامه داد: مسائل قضایی، حقوقی، اداری و معیشتی محیط بانان و همچنین بهبود تجهیزات آنها باید در لایحه حمایت از محیط بانان دیده شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: افزایش اختیارات محیط بانان به عنوان ضابط قضایی در دفاع از خود و همچنین حیات وحش در مواجهه با شکارچیان غیرمجاز باید یکی از محورهای اصلی این لایحه باشد.

شاعری با تاکید بر اینکه با وجود شهید محسوب شدن محیط بانان حین خدمت اما از تمامی مزایای شهدا برخوردار نمی شوند، گفت: این مهم باید در لایحه حمایت از محیط بانان دیده شود تا محیط بانانی که برای حفاظت از منابع طبیعی و حیات وحش کشور جان خود را از دست می دهند از تمامی مزایای شهدا برخوردار شوند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس دهم، ادامه داد: محیط بانان افراد زحمتکش و سختکوشی هستند که بدون هیچ چشمداشتی در مقابل متعدیان به محیط زیست، شکارچیان غیرمجاز و دشمنان طبیعت و زمین خواران ایستادگی می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: سختی کار منحصر به فرد محیط بانان باید در زمره مشاغل سخت قرار گرفته و حقوق و مزایای آنها باید به صورت مناسب در لایحه مذکور دیده شود.

شاعری ادامه داد: باید تمهیداتی اندیشیده شود که اگر محیط بانان مجبور شوند در مقابله با شکارچیان غیرمجاز از خود دفاع کنند در محاکم قضایی مورد حمایت جدی قرار گیرند و مانند نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی شناخته شده و از آنها حمایت شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه محیط بانان کشور از نظر تعداد و تجهیزات حریف شکارچیان مسلح غیرمجاز نیستند، از وجود 2700 محیط بان در کشور خبر داد و گفت: این تعداد محیط بان توان حفاظت از 16 میلیون هکتار منطقه حفاظت شده را ندارند و چنانچه به دنبال حفاظت از این میزان عرصه طبیعی هستیم به حداقل 10 هزار نیروی مسلح و آموزش دیده نیاز داریم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تمامی مشکلات محیط بانان مانند کمبود نیروی انسانی و همچنین تجهیزات آنها باید در لایحه حمایت از محیط بانان دیده شود و دولت هر چه سریع نسبت به ارائه آن به مجلس اقدام کند.

منبع: خانه ملت

700/703

کد خبر: 709138

وب گردی

وب گردی