این علائم پوستی از آلرژی خبر می دهند

آلرژی به دلیل وجود برخی مواد حساسیت زا است که در اثر تماس با بدن موجب تحریک سیستم ایمنی می شوند و به صورت خارش، قرمزی، کهیر، تاول و ضایعات مختلف مشاهده می شوند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، علیرضا قریب متخصص پوست و مو گفت: آلرژی های پوستی به دو صورت تماس بدن با مواد حساسیت زا و مصرف برخی مواد خوراکی ایجاد می شود.


او ادامه داد: اکنون به دلیل افزایش استفاده از فرآورده های زیبایی و ترکیبات مختلف بر روی پوست آلرژی های پوستی شیوع پیدا کرده است.


قریب بیان کرد: واکنش افراد در برابر آلرژی ها متفاوت است و عموما واکنش ها در انواع و درجات مختلف ایجاد می شود که گاهی به صورت خارش و در مواقعی به صورت خیلی پیشرفته و خطرناک دیده می شوند.


این متخصص پوست و مو تصریح کرد: علت ایجاد آلرژی به دلیل وجود برخی مواد حساسیت زا است و در اثر تماس با بدن موجب تحریک سیستم ایمنی می شوند که به صورت خارش، قرمزی، کهیر، تاول و ضایعات مختلف ایجاد قابل مشاهده است.


اوعنوان کرد: داروهای زیادی برای درمان آلرژی ها وجود دارد که افراد نباید خودسرانه از آنها استفاده کنند و باید تحت نظر متخصص پوست تجویز شود.


قریب اظهار داشت: متاسفانه امروزه در برخی از کلینیک ها و مطب ها از موادی برای درمان افراد استفاده می شوند که استاندارد نبوده و موجب عوارض در آنها می شود. مثلا در برخی کرم ها مانند کرم های ضدلک برای ایجاد رایحه معطر به آن ترکیباتی اضافه می کنند که موجب ایجاد آلرژی در فرد می شود.


او افزود: برخی داروهای لایه بردار موجب حساسیت و عوارض در شخص می شود که ممکن است عوارض آن تا مدت ها باقی بماند، توصیه می شود این داروها شناخته شده و از نظر آسیب رسانی به افراد مورد بررسی قرار گیرند.


این متخصص پوست و مو یادآور شد: توصیه می شود افراد داروهای پوستی را حتما تحت نظر پزشک متخصص استفاده کنند و در صورت ایجاد آلرژی، استفاده از دارو را متوقف کنند.

704/700

کد خبر: 709186

وب گردی

وب گردی