ایران و بلاروس گسترش همکاری های پارلمانی را در دستور کار قرار دادند

در دیدار سفیر ایران و رئیس کمیسیون امور بین الملل و امنیت ملی شورای جمهوری فدراسیون بلاروس، طرح های گسترش همکاری های پارلمانی بین دو کشور بررسی شد و اجرای آنها مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، در این دیدار که روز شنبه در محل شورای فدراسیون بلاروس برگزار شد، سرگئی رحمانوف تاکید کرد که روابط تهران و مینسک در تمامی زمینه ها قابل گسترش است و یکی از مهم ترین زمینه های آن هم پارلمانی است.

وی اظهار کرد: گسترش همکاری های پارلمانی می تواند روابط اجتماعی و فرهنگی بین مردم دو کشور را تعمیق بخشد و زمینه ساز ارتقای همکاری ها در دیگر بخش ها نیز شود.
محمدرضا صبوری سفیر ایران نیز با اشاره به طرح های در دست پیگیری افزایش همکاری های پارلمانی، گفت: مجالس دو کشور نقش بسیار اثرگذار داخلی و همچنین تعیین کننده در گسترش همکاری های خارجی دارند که باید از این توان بهره گرفت.
صبوری اظهار کرد: مجالس ایران و بلاروس می توانند با گسترش همکاری های پارلمانی و رایزنی ها، تقویت کننده همکاری های دو کشور باشند تا برنامه های در نظر گرفته شده برای افزایش سطح مناسبات سیاسی و اقتصادی زودتر و پربازده تر اجرا شود.
همچنین در مذاکرات رحمانوف و صبوری، افزون بر همکاری های پارلمانی، زمینه های مختلف روابط دوجانبه، چندجانبه و برخی مسائل منطقه و بین المللی بررسی شد.
به گزارش ایرنا، ایران و بلاروس خرداد ماه سال جاری نقشه راه توسعه روابط اقتصادی دو کشور از سالانه 75 میلیون دلار کنونی به 250 میلیون دلار تا پایان سال 2017 را در جریان نشست کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور امضا کردند که در این چارچوب مناسبات در دیگر بخش ها نیز افزایش می یابد.

302/300

کد خبر: 709252

وب گردی

وب گردی