تاد مکلی :ابراز امیدواری در ارتقا روابط تجاری یک میلیارد دلاری  میان  ایران و نیوزیلند

وزیر تجارت نیوزیلند گفت: امیدواریم تا سفرهای تجاری بازرگانان دو کشور فرصت ارتقاء روابط تجاری بین ایران و نیوزیلند را تا سقف یک میلیارد دلار فراهم کند.

به گزارش ایسکانیوز ، تاد مکلی وزیر تجارت نیوزلند امروز در همایش تجاری ایران و نیوزیلند که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، با بیان اینکه این بزرگترین هیأت تجاری در 20 سال گذشته است ، گفت:داشتن سفارتخانه قدیمی نیوزلندی در ایران (از سال 1975 تا کنون ) که طولانی‌ مدت‌ترین سفارتخانه نیوزلند در منطقه خاورمیانه است، نشان از همکاری طولانی مدت این دو کشور با یکدیگر است .

با ابراز خوشحالی از حضور در ایران، به همراه چند هیأت تجاری این کشور، گفت: این اولین هیأت تجاری نیوزیلند است که در 12 سال گذشته از ایران دیدار می‌کند.

او با اشاره به علاقه‌مندی شرکت‌های نیوزیلندی برای برقراری روابط تجاری با ایران اظهار داشت: نیوزیلند ارزش فراوانی برای توسعه روابط تجاری با ایران قائل است و سفر من به ایران در پاسخ به سفر وزیر خارجه ایران آقای ظریف به نیوزیلند است.

مکلی با اشاره به اینکه این دیدار فرصتی برای تجدید آشنایی و ایجاد روابط جدید و استحکام روابط رو به رشد دو کشور را فراهم می‌کند، گفت: امیدواریم بتوانیم مواد غذایی و محصولات باغبانی را با کیفیت بالا به ایران صادر کنیم.

وزیر سرمایه‌گذاری‌های دولتی نیوزیلند اظهار داشت: بانک جهانی اخیراً اعلام کرده که نیوزیلند بهترین کشور در دنیا برای تجارت از لحاظ تسهیلات در آستانه برقراری تجارت با آن است.

معاون وزیر امور خارجه نیوزیلند با ابراز امیدواری برای توسعه روابط تجاری بین دو کشور اظهار داشت: امیدواریم با توسعه روابط تجاری بین بخش‌های مختلف از جمله بخش خصوصی دو کشور فرصت یک میلیارد دلاری روابط تجاری بین ایران و نیوزیلند فراهم شود و روابط تجاری بین دو کشور به این سطح ارتقاء یابد.

وی بیان داشت: تجارت با ایران نیازمند روابط تجاری و شخصی قوی با شرکای قدرتمند ایرانی است و من مطمئن هستم که این دیدارها شرکت‌ها را قادر می‌سازد، تا چنین روابطی را ایجاد کنند.

بر اساس این گزارش، در سفر وزیر تجارت نیوزیلند به ایران بیش از 18 شرکت پیشرو نیوزیلندی وی را همراهی کرده‌اند.

402/101

کد خبر: 709282

وب گردی

وب گردی