رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان پردیس از تحویل یک بهله دلیجه از سوی یک شهروند طبیعت دوست در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران، سید حسن فراهانی گفت: در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان در پردیس مبنی بر مشاهده یک بهله پرنده شکاری از نوع دلیجه، مأموران یگان حفاظت شهرستان پردیس بلافاصله به محل اعزام شده و این پرنده را تحویل گرفتند.

او با اشاره به اینکه مردم طبیعت دوست وحامی محیط زیست شهرستان می توانند در حفاظت از محیط زیست این اداره را یاری کنند، افزود: شهروندان در صورت مشاهده مواردی این چنین و هرگونه تخلفات شکار و صید و تخریب وتجاوز به محیط زیست، موضوع را به شماره تلفن 76213620 اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پردیس اطلاع دهند.

فراهانی ادامه داد: دلیجه یا باشه نام گونه‌ای پرنده است از راسته شاهین‌سانان، خانواده بازان، جنسِ بازها است. پرهای دلیجه بیشتر قهوه‌ای با خال‌های تیره هستند، بر خلاف بیشتر بازها، دلیجه دورنگی جنسیتی دارد بدین معنی که رنگ نر آن با رنگ ماده آن تفاوت دارد. سر و دم دلیجه نر آبی-خاکستری است. در ماده‌ها، دم قهوه‌ای با نوارهای سیاه است. در هر دو جنس، انتهای دم سیاه‌رنگ است و نواری سفید دارد. دلیجه و تعدادی اندک از پرندگان دیگر از جمله پرستوهای دریایی تنها برای چند ثانیه قادرند قبل از یورش به طرف طعمه در هوا بال‌بال زنان درجا باقی بمانند. این پرنده که از گونه های حفاظت شده است در مناطق باز، درخت زارها، حاشیه تالابها، صخره ها و روی تیرهای برق نزدیک شهر و روستا زیست می کند.

700/703

کد خبر: 709305

وب گردی

وب گردی