برگزاری کارگاه آسیب شناسی ویدئو در جشنواره فیلم یاس

کارگاه آسیب شناسی ویدئو در چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس، کارگاه جمعی آسیب شناسی حوزه ویدئو با بررسی چالشها و مشکلات پیش روی تهیه کنندگان و شرکت های فیلمسازی در ایام برگزاری این جشنواره در شهر رامسر برگزار می شود.
اباریس تنظیفی، سهراب میرسپاسی از اساتید برجسته‌ای هستند که در این کارگاه‌ها، آسیب‌های حوزه تهیه کنندگی را مورد بررسی کارشناسانه قرار خواهد داد و مسئولیت برگزاری ورک‌شاپ‌ها برعهده مجید کریمی است.
این کارگاه در دو جلسه با همکاری مشترک موسسه رسانه‌های تصویری با آیفیک (انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات فیلمسازی ایران) برگزار خواهد شد. «نشست بررسی نقش شرکت ها و موسسات فیلم سازی در تولید و کنترل بازار» موضوع اولین کارگاه و «نشست بررسی ساختار کمپانی های فیلمسازی در هالیوود» موضوع دومین کارگاه است.
از دیگر مباحث مورد بررسی در این نشست‌ها، آگاهی از علم تهیه و اطلاعات روز دنیا، بررسی نقاط ضعف حوزه تهیه و تولید همچنین چگونگی رفع آنها است.
ازجمله سر فصل‌های کلی که در کارگاه آسیب شناسی ویدئو ارائه خواهد شد، می‌توان به مواردی چون؛ ارائه فیلم خوب به مفهوم ساختار صحیح فیلمنامه، اقتصاد حوزه ویدئو به منزله صنعت تهیه و تولید، برنامه ریزی صحیح در ساخت فیلم، شناخت شبکه ویدیویی، شناخت بازارهای فیلم، معضلات حوزه پخش و تعامل بین شرکت های فیلمسازی به مفهوم کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی اشاره کرد.
چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس به دبیری سید مصطفی ابطحی از ۲۲تا 26 آذر در استان مازندران شهر رامسر برگزار می شود.
501500

کد خبر: 709388

وب گردی

وب گردی