تفاهم نامه  دانشگاه آزاد اسلامی و بهزیستی در حوزه تحصیل دانشجویان با شرایط ویژه

اگر به کلاس های درس دانشگاه آزاداسلامی سر بزنید به راحتی متوجه می شوید که تعداد دانشجویانی که با شرایط ویژه درس می خوانند کم نیست و جالب است بدانید بسیاری از این دانشجویان معلول تا مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می کنند و با کسب دانش و تخصص وارد بازار کار شده و به جامعه خدمت می کنند.

زهره حاجیان- سید مهدی سید محمدی، رئیس دبیرخانه شورای فرهنگی به ایسکانیوز می گوید: در حوزه تحصیل دانشجویان با شرایط ویژه موفق شدیم طی مذاکراتی که با دانشگاه آزاد اسلامی انجام دادیم به توافقاتی برسیم و تفاهم نامه ای امضا شد.

سیدمحمدی می گوید: سازمان بهزیستی به عنوان یک سازمان تخصصی متولی پیگیری مسائل حوزه اجتماعی و حمایت از نیازمندان و معلولان است و تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی و به توانمندسازی نیازمندان و معلولان به کار می گیرد.

او با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم در راه هدفمندسازی بحث تحصیل و اشتغال آنها است می گوید: سازمان بهزیستی از جامعه هدف خودکه معلولان، بچه های بی سرپرست یا بدپرست، زنان سرپرست خانوار و بچه های آنها هستند را در بخش حمایت های تحصیل و پرداخت شهریه دانشجویی و دانش آموزی حمایت می کند.

مشاور و سرپرست امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور در ادامه به فعالیت های کمیته امداد و بنیاد شهید در این حوزه اشاره می کند و می گوید: در این راستا می توان به تفاهم نامه ای که سازمان بهزیستی با دانشگاه آزاد اسلامی به امضا رسانده اشاره کرد که در بندهای مختلف می توانیم همکاری هایی تعریف شده است بدین معنا که به غیر از موضوع شهریه دانشجویان تحت پوش سازمان بهزیستی از امکانات متقابل دو مجموعه در راستای کاهش، پیشگیری و درمان آسیب ها نیز استفاه شود.

سید محمدی در ادامه می گوید: در مرحله بعد نیز درصدد هستیم تا امکان این همکاری با دانشگاه های پیام نور و علمی کاربردی تفاهم نامه هایی را به امصا برسانیم.

مشاور و سرپرست امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور به اجرایی کردن کامل مفاد تفاهم نامه از سوی دانشگاه آزاد اشاره کرده و می گوید: دانشگاه آزاد ترم قبل به عنوان اولین بار موضوع تخفیف برای دانشجویان تحت پوشش را به صورت ویژه ای انجام داد.

سیدمحمدی می گوید: سازمان بهزیستی در جهت ارتقا و آموزش سطح علمی دانشجویان و توانمندسازی آنان در حوزه های مختلف سعی می کند راه کارهایی را ایجاد کند. برهمین اساس هم با بسیج سازندگی، بنیاد علمی نخبگان و... در صدد همکاری هایی هستیم.

سید محمدی: موضوعی که اهمیت دارد این است که دانشگاه آزاد تاکنون واقعا خالصانه و بدون اینکه چشم داشتی ما را در راستای اهدافمان کمک کرده است. این همکاری ها در بخش های مدیریتی نشان دهنده نگاه مثبت کل این مجموعه به این موضوع است

مشاور و سرپرست امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور به حمایت های دانشگاه آزاد اشاره می کند و می گوید: موضوعی که اهمیت دارد این است که دانشگاه آزاد تاکنون واقعا خالصانه و بدون اینکه چشم داشتی ما را در راستای اهدافمان کمک کرده است. این همکاری ها در بخش های مدیریتی نشان دهنده نگاه مثبت کل این مجموعه به این موضوع است به هرحال با توجه به اینکه به تازگی این تفاهم نامه شکل عملیاتی به خود گرفته، نواقصی در کار وجود دارد که امیدواریم با نیتی که از طرف هر دومجموعه وجود دارد، این نواقص به زودی برطرف شود.

رئیس دبیرخانه شورای فرهنگی سازمان بهزیستی درباره نحوه دریافت فرم ثبت‌نام از بهزیستی توسط دانشجویان دارای معلولیت می‌گوید: «اگر دانشجویی پرونده‌اش در یک استان باشد و دانشگاه محل تحصیلش دراستانی دیگر با دریافت فرم مربوطه از بهزیستی محل سکونتش، می‌تواند در دانشگاه شهر دیگر ثبت‌نام کند و شهریه وی نیز از بهزیستی استان محل تحصیلش پرداخت می‌شود.»

700700

کد خبر: 709425

وب گردی

وب گردی