تبیین رابطه بین صنعت و دانشگاه توسط صدا و سیما و دانشگاه موجب پیشرفت خواهد شد

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: اگر با همکاری صدا و سیما و دانشگاه بتوانیم رابطه بین صنعت و دانشگاه را جا بیندازیم، پیشرفت قابل توجهی خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، مهندس عبدالله مددی در نشست با رئیس و معاون اجرایی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه رسانه ملی یک رسانه عمومی است که در خدمت اقشار مختلف قرار داد، گفت: رسانه دارای محدودیت است و از طرف دیگر گستردگی موضوعات و ارتباطات نیز زیاد است.
وی با بیان اینکه قالب‌های برنامه‌سازی و زمان آنها کاملا مشخص است و ما نیز طبق تعهد عمل می‌کنیم، افزود: در صورت مشارکت دستگاه‌های اجرایی می‌توانیم عملکرد آنها را با تولید برنامه پخش و حتی بازپخش نماییم.
مددی ضمن اظهارتاسف از اینکه آنطور که باید و شاید به مسائل علمی در استان پرداخته نشده است، تصریح کرد: اگر با همکاری صدا و سیما و دانشگاه بتوانیم رابطه بین صنعت و دانشگاه را جا بیندازیم، پیشرفت قابل توجهی خواهیم داشت.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی، علمی و عمرانی که می‌توانند در جامعه امیدآفرین باشند، باید معرفی شوند، افزود: صدا و سیما در مناسبت‌های خاص و یا سایر موارد به عنوان برنامه‌های روتین می‌تواند از ظرفیت دانشگاه استفاده نماید، ولی متاسفانه این موارد نمی‌تواند جامعه را ارضا کند.
وی با بیان اینکه کار صدا و سیما اقتصادی نیست، بلکه فرهنگی است، افزود: با این حال لاجرم باید وارد برنامه‌های مشارکتی شویم و با انعکاس فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشگاه کمک حالی برای دانشگاه در به جا انداختن علم و فرهنگ در جامعه باشیم.
مددی با بیان اینکه صدا و سیما موثرترین، فراگیرترین و پرنفوذترین رسانه در جامعه محسوب می‌شود، تصریح کرد: شبکه سبلان نیز شبکه‌ای فرااستانی و فراملی است و می‌تواند ظرفیت های دانشگاه را به صورت کامل معرفی کند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل همچنین در خصوص تولید برنامه‌های مشارکتی فاخر با دانشگاه و انعکاس خبری مطلوب برنامه‌های مهم دانشگاه محقق اردبیلی قول مساعد داد.
پستی معاون سیمای صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز با بیان اینکه رسانه به عنوان یک ابزار قدرتمند است که می‌تواند برای معرفی عملکرد یک دستگاه اجرایی مورد استفاده قرار گیرد، گفت: صدا و سیما می‌تواند برای همایش‌ها، ماموریت‌های فرهنگی و هر سوژه‌ای که مدنظر دانشگاه باشد، برنامه‌ریزی کند.
وی به نشان دادن توانایی دانشگاه در راستای توسعه و پیشرفت تاکید کرد و افزود: باید نگاه افکار عمومی به دانشگاه نگاه درستی باشد.
پستی با بیان اینکه انعکاس عملکرد دانشگاه از قاب رسانه به افکار عمومی و مردم بسیار مهم است، تصریح کرد: دانشگاه می‌تواند عملکرد خود را در خصوص فعالیت‌های دانش بنیان در عرصه اقتصاد مقاومتی که فعالیت‌های امید بخشی هستند، به اطلاع مردم برساند.
فرجی معاون برنامه‌ریزی صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز با بیان اینکه در بحث برنامه‌های مشارکتی می‌توانیم با رایزنی با مرکز تخفیف نیز دریافت کنیم، افزود: با گسترش همکاری‌های میان دو دستگاه می‌توانیم تفاهم‌هایی را نیز در زمان عقد قرارداد برای برنامه‌های مشارکتی مدنظر قرار دهیم.
وی اضافه کرد: عملکرد و اقدامات دانشگاه می‌تواند در قالب مستند و به اسم دانشگاه تولید شود و در قالب طرح 1+32 صدا و سیما پخش شود.

کد خبر: 709432

وب گردی

وب گردی