مقبولیت دولت درسایه رویکردهای عقلانی افزایش یافته است

رئیس شورای استانی حزب اعتدال وتوسعه استان اردبیل گفت: مقبولیت دولت در سایه رویکردهای عقلانی وعملکردش افزایش یافته ونتیجه انتخابات هفتم اسفند از منظری دیگر، مهر تاییدی بر اقدامات دولت تدبیر و امید و نشانگر اقبال مردم به آن است.

به گزارش ایسکانیوز، احد ندایی افزود: در عرصه اقتصادی دولت کارهای عظیمی در کشور انجام داده، دولت تلاش خود را برای رفع شرایط رکود و تورم که تا حد زیادی نتیجه تحریم ها و بی تدبیری در برنامه ریزی های اقتصادی گذشته بود، به کار گرفت و توانست درآمد ملی را افزایش و تولید و فروش نفت را از کمتر از یک میلیون به بیش ازسه میلیون بشکه در روز برساند.

وی گفت: تیم اقتصادی دولت به گونه ای عمل کرده که شرایط بازار نیز همزمان با کاهش تورم به سوی بهبود تدریجی حرکت کند و پیشی گرفتن صادرات بر واردات و گشایش بانکی از دیگر دستاوردهای قابل لمس دولت است.
رئیس شورای استانی حزب اعتدال و توسعه استان اردبیل با اشاره به عملکرد دولت در سیاست خارجی افزود: دولت عملکرد بسیار مناسبی در سیاست خارجی داشته و تدبیر، عقلانیت وتنش زدایی را جایگزین هیجان زدگی و رفتارهای شتاب زده کرده است.
به گفته وی، در شرایطی که کشور به ناحق هدف تحریم های بین المللی قرار گرفته بود دولت تدبیر و امید توانست شرایط انزوا را از میان برداشته و مشروعیتی نسبی به رفتارهای سیاست خارجی در عرصه بین المللی بدهد.
ندایی بیان کرد: پرونده هسته ای ایران که تهدیدی علیه صلح و امنیت بین المللی قلمداد می شد، با تلاش تیم سیاست خارجی حل و فصل شده و تهدید ها به فرصت تبدیل و با حفظ حقوق هسته ای ایران و رعایت خطوط قرمز نظام، برنامه هسته ای ایران هم از نظر جهانی مشروعیت یافته است.
وی اضافه کرد: هر چند برنامه برجام هنوز در مرحله اجراست و از سوی طرف مقابل نیز بدعهدی هایی صورت گرفته اما نباید فراموش کرد که هر توافقی، برایندی از تجمیع منافع طرف های مذاکره کننده است.
رئیس شواری استانی حزب اعتدال وتوسعه استان اردبیل درخصوص فعالیت های سیاسی احزاب در کشور افزود: در دوره های گذشته احزاب و تشکل ها جایگاهی نداشتند اما در دولت روحانی فعالیت سیاسی احزاب قابل مقایسه با دوره قبل نیست این دولت نشان داده که علاقه بسیاری به فعالیت احزاب و تشکل ها در عرصه های سیاسی دارد و شرایط مطلوبی را در راستای مشی اعتدالی برای احزاب بوجود آورده تا احزاب وتشکل ها با تعامل بیشتر به فعالیت بپردازند.
ندایی با بیان اینکه احیای خانه احزاب پس از نزدیک به 10 سال یکی از کارنامه های خوب دولت یازدهم است، افزود: موفقیت هر برنامه ای منوط به مهیا بودن شرایط اجرای آن است، باید منصفانه گفت که همه آنچه دولت برای برنامه ریزی و اجرای آن نیاز داشت در شرایط خاص سیاسی و اقتصادی که در سال های گذشته تجربه کرده ایم، مهیا نبود و به رغم شرایط دشوار داخلی و خارجی توانسته به موفقیت هایی دست یابد که برخی آن را امکانپذیر نمی دانستند.
ندایی اضافه کرد:احزاب، مدارس دموکراسی هستند و بار مسوولیت سنگین تربیت سیاسی ملت را بر دوش دارند که در این مدارس افراد تعامل با دیگران ، فراتر رفتن از خواسته های فردی و تمکین در تقابل با رای اکثریت، توجه به افکار عمومی و عقاید دیگران، بالا بردن ظرفیت ها و قبول مسوولیت را می آموزند.
رئیس شورای استانی حزب اعتدال و توسعه استان اردبیل با بیان اینکه گفت وگو ونقد پذیری باعث رشد و بالندگی است، افزود: احزاب و تشکل های سیاسی این استان با حفظ مواضع خویش تعامل خوبی برای بهبود وضعیت موجود دارند.
وی همچنین در گفت وگو با ایرنا تاکید کرد که با وجود موفقیت های دولت در عرصه سیاسی واقتصادی، اطلاع رسانی در این زمینه ها ضعیف بوده و دولت از ابتدای کار خود با تکیه بر اینکه مردم بهترین داورهستند تلاش درخور توجهی برای اطلاع رسانی عملکردش در رسانه های مختلف نداشته و با اینکه در زمینه های مختلف عملکرد بسیار قوی داشته هیچگاه نگاه تبلیغاتی برای ارائه عملکرد خود ندارد.

300/302

کد خبر: 709449

وب گردی

وب گردی